سایت کاریابی جویا کار

لایحه اصلاح قانون کار شتابزده به مجلس ارسال شده است

دسته بندي: اخبار / استخدام / آزمون استخدامی جدید
9 مهر

ابوالفضل فتح الهی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی ،  در پاسخ به اینکه آیا ریشه تمام مشکلات اشتغال به قانون کار مرتبط است گفت: قانون کار ریشه تمام مشکلات اقتصاد نیست و اگر قرار است قانون کار اصلاح شود باید به صورت سه جانبه گرایی باشد. 

 وی با بیان اینکه  کنندگان کارگری اصلاحیه قانون کار را امضا نکرده اند ادامه داد:این لایحه در دولت قبل تهیه و شتابزده به مجلس ارسال شده است. حتی معاونت روابط کار اعلام کرده بود که این اصلاحیه در دولت قبل به صورت عجولانه و برای رفع تکلیف قانونی به مجلس ارسال شده و باید بازگردانده شود.

 نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران اظهار داشت: اگر اشتباهی صورت گرفته و مواردی عجولانه به مجلس رفته است چرا وزارت کار آن را پس نگرفته؟ اگر پایبند قانون هستیم باید قانونمند عمل کنیم و مجلس که در رأس قانونگذاری قرار دارد باید رفتار قانونی بیشتری از خود نشان بدهد.

نایب رئیس کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران گفت: امروز به جای توجه به مسائل مهم کارگری، امنیت شغلی، ‌دستمزد و معیشت خانوار  فراموش شده است در میان برخی تمام عقب افتادگی‌های اقتصادی و مشکلات تولید را به قانون کار متصل می کنند در صورتی که اگر قانون کار ریشه همه مشکلات اقتصاد است چرا در سال‌های گذشته که شرایط اقتصادی بهتر بود مطرح نمی‌شد.

وی اظهار داشت:مشکل اصلی امروز بازار کار شاید این باشد که بسیاری از مواد فعلی قانون کار اساسا اجرا نمی گردد.ناهنجاری‌های اجتماعی نتیجه ی نداشتن امنیت شغلی کارگران است. کارگران کمبود دستمزد را باید با فعالیت در شیفت‌های مختلف جبران کنند. اکثر کارگران دو شغله هستند. این موضوع تبعات دیگری هم دارد. یکی از مشکلات این است که فرصت‌های شغلی جدید توسط کارگران دو شغله گرفته می‌شود.البته توجیه کارگران این است که حقوق فعلی کفاف زندگی آنها را نمی‌دهد. دولت باید دستمزد را به گونه ای تعیین می‌کرد که امرار معاش نیروی کار با فعالیت در یک شغل تأمین می‌شد در این صورت فرصت‌های شغلی بسیاری تأمین می‌شد.تمام این مسائل در اصلاح قانون کار باید مد نظر قرار گیرد.

 پایان/

برای عضویت در کانال ویژه های استخدام در تلگرام کلیک کنید

منبع خبرتسنیم - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی