سایت کاریابی جویا کار

راه‌اندازی 8 هزار واحد پرورش ماهی با پرداخت 120 میلیارد تومان تسهیلات توسط بسیج سازندگی + جدول

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
10 مهر

بر اساس اطلاعات ، پرورش ماهی گرمابی و سردآبی یکی از عرصه هایی است که به دلیل برخورداری از ظرفیت های اشتغالزایی و نیز نقشی که در امنیت غذایی کشور و سلامت مردم دارد، توسط بسیج سازندگی به عنوان یکی از نهادهای عامل در عرصه اقتصاد مقاومتی مورد حمایت قرار داده شده است.

بر اساس گزارش قرارگاه جهاد اقتصادی بسیج، ظرف سال های 92 تا 94 با پرداخت نزدیک به 120 میلیارد تومان تسهیلات اشتغالزایی توسط بسیج سازندگی، 6 هزار واحد پرورش ماهی گرمابی و سردآبی در کشور راه اندازی شده که این میزان واحد تولیدی تا پایان سال 95، رقمی نزدیک به 8 هزار واحد خواهد رسید.

تا پایان سال جاری میزان اشتغال مستقیم در واحدهای پرورش ماهی تحت حمایت بسیج سازندگی بالغ بر 30 هزار نفر خواهد شد.


بر اساس این گزارش، استان گلستان با تاسیس 693 واحد پرورش ماهی، بالاترین آمار را در کشور به خود اختصاص داده است.

سالانه حدود 370 هزار تن انواع آبزیان مختلف در ایران تولید می گردد و کشورمان در تولید ماهی قزل‎آلا با 140 هزار تن در سال، رتبه نخست را در دنیا دارد.

در عین حال ایران بزرگترین وارد کننده تخم ماهی چشم زده در جهان است که یکی از مهمترین چالش های پرورش ماهی و عامل افزایش قیمت تمام شده این محصول است. تولید تخم ماهی چشم زده یکی از عرصه های بکر اقتصاد مقاومتی است که در صورت سرمایه گذاری مناسب می تواند ضمن بی نیاز کردن کشور از واردات تخم ماهی عقیم، زمینه جدیدی از اشتغالزایی در کشور پدید آورد.

همچنین سالانه حدود 60 هزار تن ماهی گرمابی (کپور) به کشورهای همسایه صادر می‌شود که این امر توانسته برای سرمایه‌گذران در این بخش رغبت ایجاد کند. در حال حاضر برای اینکه سرانه مصرف ماهی در کشور به رقم استاندارد جهانی برسد، تولید ماهی کپور و قزل آلا 400 هزار تن در سال باید افزایش یابد.

سازمان بسیج سازندگی برای کمک به اشتغالزایی و حمایت از تولید در عرصه های اقتصاد مقاومتی، متعهد به ارائه آموزش های تخصصی در عرصه های تولیدی و پرداخت وام اقتصاد مقاومتی به داوطلبان واجد شرایط است.

علاقمندان به فعالیت در عرصه های تولیدی اقتصاد مقاومتی که نیازمند حمایت هستند، می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به رده های استانی بسیج سازندگی در سراسر کشور مراجعه کنند.

 پایان/

اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی