سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

۱۲ هزار خانوار لرستانی در مرحله اینترنتی سرشماری مشارکت کردند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
11 مهر

بر اساس اطلاعات ، علی هادی چگنی ظهر یکشنبه در همایش ویژه سرشماری عمومی نفوس و مسکن که در سالن جهاد کشاورزی خرم آباد برگزار شد به اهمیت موضوع  سرشماری اشاره کرد و اظهار داشت: پایه و اساس هرگونه برنامه ریزی و تصمیم گیری دقیق داشتن آمار و اطلاعات صحیح است.

وی با اشاره به اینکه سرشماری سال ۹۵ هشتمین سرشماری است که در کشور انجام می گردد، بیان داشت: آمارگیری و سرشماری طی سال جاری برای اولین بار به صورت اینترنتی انجام می گردد و در صورتی که افراد به صورت اینترنتی اطلاعات خود را ثبت کنند آمار و اطلاعات ارائه شده دقیق تر خواهد بود.

متوسط ثبت نام اینترنتی استان در بحث سرشماری ۲.۱۲ درصد بوده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با تاکید بر اینکه اطلاعات داده شده در سرشماری محرمانه هستند، ادامه داد: در فرم های سرشماری هیچ سوالی در رابطه با سطح درآمد خانوار ذکر نشده و این موضوع هیچ ارتباطی با یارانه افراد ندارد.

چگنی با اشاره به اینکه مرکز آمار ایران به هزار نفر از کسانی که به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت نام کرده اند به قید قرعه جایزه یک میلیونی اهدا می نماید، ادامه داد: همچنین به تمام خانواری که به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت نام کنند یک تا دو گیگ اینترنت رایگان داده خواهد شد.

وی اضافه کرد: دهیارهایی که در زمینه سرشماری خوب کار کنند کتبا مورد تقدیر قرار خواهند گرفت.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با اشاره به اینکه بعضی روستاهای لرستان فاقد اینترنت هستند، ادامه داد: در روستاهای فاقد اینترنت فرم های سرشماری که توسط اداره پست چاپ شده است توزیع خواهند شد.

چگنی با بیان اینکه متوسط ثبت نام اینترنتی استان در بحث سرشماری حدود ۲.۱۲ درصد بوده است، عنوان کرد: این در حالی است که متوسط ثبت نام اینترنتی کشوری سه درصد است.

۱۲ هزار خانوار لرستانی در مرحله اینترنتی سرشماری مشارکت کردند

 وی با اشاره به اینکه از ۵۵۰ هزار خانوار استان تا کنون حدود ۱۲هزار خانوار به صورت اینترنتی در سرشماری ثبت نام کرده اند، اظهار داشت: استان لرستان در ثبت نام اینترنتی سرشماری جایگاه ۲۵ را در کشور دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی لرستان با بیان اینکه حدود ۴۰ درصد جمعیت استان در روستاها وجود دارد، تصریح کرد: در لرستان بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ روستا وجود دارد که از این تعداد حدود ۴۰۰ روستا از اینترنت بهره مند هستند.

چگنی اضافه کرد: از ۴۰۰ روستای دارای اینترنت استان لرستان اینترنت  ۱۶۰ روستای آن نیز قطع شده است.

وی با بیان اینکه در استان های دیگر آموزش و پرورش در روستاهای فاقد اینترنت برای امر سرشماری ورود پیدا نموده است، گفت: ما از تجربه استان های دیگر استفاده کرده و این کار را از دیروز آغاز کرده ایم.

چگنی ادامه داد: پیش بینی می گردد تا آخر هفته جهشی در سرشماری اینترنتی استان لرستان صورت گیرد.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی