سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

مأموران سرشماری باید به طور متوسط ۱۲۵۰ خانوار را سرشماری کنند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
12 مهر

بر اساس اطلاعات ، زهرا تیموری ظهر دوشنبه در افتتاحیه کلاس‌های آموزشی مأموران سرشماری در رفسنجان اظهار داشت: مراحل اجرای سرشماری امسال به‌صورت اینترنتی است و مأموران هر کدام با تبلت اطلاعات خانوارها را در حوزه هایی ما مشخص می کنیم ثبت می‌کنند.

وی بیان کرد: گروه‌بندی و برنامه‌ریزی برای این کار از شش ماه قبل انجام شده است.

تیموری تصریح کرد: به طور متوسط روزانه هر مأمور سرشماری باید بین هشت تا ۱۰ ساعت کار کند و آمار و اطلاعات خانوارهای را به ثبت برساند.

معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان با ابراز امیدواری از اینکه برخی از مردم به‌صورت اینترنتی ثبت‌نام خود را در سامانه سرشماری و نفوس مسکن سال ۹۵ انجام دهند، گفت: این‌کار سبب می گردد مأموران ۳۰۰ یا ۴۰۰ خانوارش کم شود و متوسط دریافت اطلاعات خانوارش به ۳۰ خانوار کاهش یابد.

تیموری یادآور شد: اگر خانواده ها در سرشماری اینترنتی شرکت نکنند هر مأمور به طور متوسط ۲۰ دقیقه باید درب هر منزلی معطل شود تا اطلاعات را ثبت سیستم کند در حالی که با ثبت اطلاعات خانوارها و شرکت در سرشماری اینترنتی این زمان به حداکثر پنج دقیقه می رسد و تنها خانواده ها یک کد رهگیری به مأمور ارائه و وی ثبت نهایی می نماید.

وی خطاب به مأمورین سرشماری برخورد مناسب با مردم و صبوری را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: ۳۰۰ میلیارد تومان هزینه اجرای طرح سرشماری و نفوس مسکن شده است و جا دارد مردم با مأموران همکاری کنند.

معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان تصریح کرد: آماری که امسال می گیریم پایلوت برنامه ریزی ۱۰ سال آینده طرح های عمرانی و بودجه ای شهرستان خواهد شد و اگر درست آمار و اطلاعات گرفته شود در ۱۰ سال آینده شاهد آبادانی در تمام حوزه های اقتصادی، فرهنگی و اموزشی و... و. هستیم.

تیموری خبر داد: امسال به نسبت سال‌های قبل، ۲۰ درصد اضافه بر سازمان نیرو جذب کردیم تا این سرشماری با دقت انجام شود.

وی تاکید کرد: برای برنامه ریزی در هر زمینه ای اولین مورد، جمعیت است و مأموران باید این موضوع را مدنظر قرار دهند که تنها آمارگیر نیستند بلکه در سرنوشت شهرستان خود دخیل هستند و خدای ناکرده کوتاهی در این کار نوعی حق الناس می باشد.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی