سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تنها ۳ درصد مردم رفسنجان در سرشماری اینترنتی شرکت کرده اند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
16 مهر

بر اساس اطلاعات ، زهرا تیموری بعدازظهر پنجشنبه در جلسه ستاد سرشماری نفوس و مسکن شهرستان رفسنجان که با حضور شهرداران، دهیاران و بخشداران شهرستان برگزار شد، اظهار داشت: سرشماری اینترنتی از سوم مهر ماه آغاز شده و تا ۲۴ مهر ماه ادامه دارد و در این مدت خانواده ها می توانند در سرشماری اینترنتی شرکت کنند و هر چه تعداد سرشماری اینترنتی بیشتر باشد به سود مأموران سرشماری و جامعه است.

وی ادامه داد: خانواده ها پس از سرشماری اینترنتی یک کد رهگیری دریافت کنند که در زمانی که مأمور سرشماری به درب منازل آنان مراجعه می‌کند به آنان ارائه و ثبت نهایی می گردد.

وی با بیان اینکه سرشماری حضوری از ۲۵ مهر ماه آغاز می گردد، عنوان کرد: اگر خانواده‌ای اطلاعات خانوار خود را به‌صورت اینترنتی از قبل ثبت کرده باشد تنها حدود پنج دقیقه وقت مأمور سرشماری گرفته می گردد اما در غیر این‌صورت مأمور باید بیش از ۲۵ دقیقه برای ثبت آمار و اطلاعات خانوار وقت صرف کند.

معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان تصریح کرد: در شهرستان رفسنجان هر مأمور به طور میانگین می تواند روزانه ۴۰ خانوار را سرشماری کند.

تیموری ادامه داد: با توجه به اینکه در فصل برداشت محصول پسته قرار داریم اگر برخی خانواده ها در منازل حضور نداشته باشند لازم است چندین بار مأموران برای سرشماری به درب منازل حضور پیدا کنند.

معاون فنی ستاد سرشماری نفوس و مسکن استان کرمان اضافه کرد: تاکنون بیشترین سرشماری اینترنتی استان در بردسیر، منوجان و قلعه‌گنج صورت گرفته است.

وی با بیان اینکه میانگین سرشماری اینترنتی برای هر شهرستان در استان کرمان ۳۳ درصد است، گفت: در رفسنجان ۳۰ درصد از این میزان عقب هستیم و تنها ۳ درصد مردم این شهرستان ثبت‌نام اینترنتی خود را انجام داده‌اند.

فرماندار رفسنجان نیز در این جلسه دقت در انجام سرشماری را مورد تأکید قرار داد و گفت: اصل بر این است که در سرشماری دقت لازم را انجام دهیم تا آمار به دقت وارد شود.

حمید ملانوری با بیان اینکه  برنامه ریزی در هر حوزه ای در هر کشور نیاز به آمار و اطلاعات دارد، تصریح کرد: با توجه به اینکه آمار سرشماری امسال می تواند مبنای تصمیم گیری برای ۱۰ سال آینده شهرستان باشد لذا لازم است مردم در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند و هم اینکه مأموران در انجام سرشماری دقت لازم را انجام دهند.

به گفته وی در مجموع ۸۵ مأمور سرشماری در شهرستان رفسنجان کار آمارگیری حضوری را انجام می‌دهند.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی