سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

جمع‌آوری بیش از ۴ درصد اطلاعات نفوس و مسکن به شکل اینترنتی درکشور

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
12 مهر

بر اساس اطلاعات ، محمد صادق علیپور در نشست مشترک شورای اداری قم و نیروی انتظامی این استان که قبل از ظهر دوشنبه در سالن جلسات مرکز عمار نیروی انتظامی قم برگزار شد با اشاره اینکه یکی از مؤلفه‌های توسعه پایدار امنیت است، گفت: مؤلفه دوم در این زمینه بحث آمار است که در زمینه توسعه مؤلفه مهمی است.

وی با اشاره به طرح نفوس و مسکن که در حال انجام است، گفت: روش جمع‌آوری اطلاعات در دوره‌های قبل به شکل سنتی بود اما طی سال‌های اخیر تحولاتی در مرکز آمار رخ داده که در گذار از مرحله سنتی به مدرن است که در آن کاغذ و قلم جمع شده و آمارگیری به صورت اینترنتی انجام شود.

معاون مرکز آمار ایران ادامه داد: کشورهایی که ابتدا با یک درصد جمع آوری آمار به شکل اینترنتی آغاز کرده بودند در حال حاضر به رقم ۴۰ یا ۵۰ درصد رسیده اند.

وی در ادامه به مقایسه استان‌های کشور در زمینه مشارکت در طرح جمع‌آوری آمار نفوس و مسکن اشاره و بیان کرد: در حال حاضر ۴ و ۱۸ صدم درصد اطلاعات از طریق اینترنت جمع آوری شده است.

علیپور در ادامه داد: استان‌های سمنان و بوشهر در زمینه جمع‌آوری اطلاعات به شکل اینترنتی پیشتاز هستند و استان قم نیز تاکنون ۵ و ۳۷ صدم درصد اطلاعات را از طریق اینترنت جمع آوری نموده است که تقریبا در بین استان‌های میانی کشور قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه در دوره قبل سرشماری نزدیک به ۱۱۰ هزار نیرو به دلیل استفاده از روش سنتی به کار گرفته شده بودند، اظهار کرد: با استفاده از روش اینترنتی در این دوره این رقم به ۴۰ هزار نفر کاهش پیدا کرد که این رقم چشمگیری است.

معاون مرکز آمار ایران ضمن اطمینان خاطر دادن به مردم در زمینه عدم ارائه اطلاعات به ارگان و یا نهاد خاص ابراز کرد: جمع آوری این اطلاعات ربطی به جناحی نداشته و کاملا محرمانه بوده و در اختیار ارگانی قرار نمی‌گیرد و ربطی هم به مسئله پرداخت یارانه‌ها ندارد.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی