سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

ثبت اطلاعات یک میلیون و ۸۸۳ هزار خانوار به صورت اینترنتی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / سرشماری
15 مهر

بر اساس اطلاعات ، امید علی پارسا صبح پنج‌شنبه در دیدار با آیت الله مکارم شیرازی که در دفتر این مرجع تقلید برگزار شد، اظهار داشت: سرشماری و آمارگیری همواره در جامعه وجود دارد و شکل انجام آن تغییر می‌کند. امسال برای اولین بار سرشماری نفوس و مسکن از طریق اینترنت انجام می گردد که این نوع عمل، آمارهای با کیفیت، آسانی کار برای مردم و تعالی نظام را درپی دارد.

وی بیان داشت:‌ در سرشماری اینترنتی به حضور مردم نیاز نیست و آمارها اینترنتی ثبت می‌شوند.

رئیس مرکز آمار ایران ادامه داد: طبق قانون مرکز آمار به هیچ عنوان نمی‌تواند در اطلاعات فردی دخل و تصرف کند و این یک اصل در کل جهان است.

شرکت ۷.۶ درصد از جمعیت کشور در سرشماری اینترنتی

وی عنوان کرد:‌ از سوم مهرماه تا ۲۴ این ماه سرشماری نفوس و مسکن ۹۵ به صورت اینترنتی انجام شده و تا ساعت هشت صبح امروز پنج‌شنبه یک میلیون و ۸۸۳ هزار خانوار با جمعیتی بالغ بر ۶ میلیون ۶۴۷ هزار نفر اطلاعات خود را ثبت کرده‌اند.

پارسا ابراز کرد: برآورد می گردد ۳۵ درصد مردم کشور به صورت اینترنتی در سرشماری شرکت کنند که تا کنون میانگین ثبت نام اینترنتی در کل کشور ۷.۶ درصد است.

شرکت ۸.۵ درصد مردم قم در سرشماری اینترنتی

وی ابراز کرد:‌ تاکنون در استان قم ۸.۵ درصد مردم در سرشماری اینترنتی شرکت کرده‌اند و با توجه به ضریب نفوذ اینترنت در قم به میزان ۷۴ درصد،‌ انتظار است مردم قم تا ۴۷ درصد در سرشماری اینترنتی شرکت کنند.

رئیس مرکز آمار ایران اظهار داشت:‌ ضریب نفوذ اینترنت در تهران ۶۴ درصد و میانگین آن در کشور ۵۵ درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: در مرکز آمار بر روی اطلاعات هشت مرحله ارزیابی و سنجش صورت می‌گیرد تا نتیجه حاصل شود اما متأسفانه برخی از عددی مسئله‌ای را برآورد و آن را عنوان می‌کنند.

پارسا در ادامه با اشاره به تعریف‌های بیکاری عنوان کرد:‌ سال گذشته ۱۱ درصد بیکاری و در بهار امسال طبق تعریف جدید بیکاری ۱۲.۲ درصد بیکاری در کشور داشتیم.

امکان ندارد مدیری از مرکز آمار عددی سفارشی بخواهد

وی اظهار کرد:‌ مرکز آمار مرجع متخصص، بی طرف و امین مردم و نظام است و امکان ندارد مدیر و یا مسئولی از ما در آمار عددی سفارشی بخواهد.

رئیس مرکز آمار ایران ابراز کرد:‌ تاکنون تفسیر آمارهای گوناگون آنگونه که شایسته است را نداشتیم و در تلاش هستیم تا وارد این عمل شویم تا از تفسیرهای غلط جلوگیری شود.

منبع خبرخبرگزاری مهر - سرشماری سال 95
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی