سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

اخبار جدید از آزمون دکتری ادغامی/ شرط تجمیع کنکور دانشگاه آزاد

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه / اخبار دکتری ( phd )
7 آذر

مجتبی شریعتی نیاسر در گفتگو با درخصوص آخرین وضعیت تجمیع آزموندکتری گفت: مصوبه مجلس که توسط رئیس جمهور در ۱۱ اردیبهشت ۹۵ ابلاغ شد، تکلیف را در این زمینه مشخص نموده است.

وی ادامه داد:  براساس این مصوبه، از سال آینده مشروط براینکه آیین نامه اجرایی آن در دولت به تصویب برسد، کنکور دکتری آموزشی پژوهشی و دکتری پژوهش محور به صورت متمرکز برای تمام زیر نظام ها برگزار می گردد.

معاون آموزشی وزارت علوم ادامه داد: براساس این قانون جدید آزمون متمرکز ۵۰ درصد امتیاز را به خود اختصاص داده و ۵۰ درصد دیگر نمره آزمون به دانشگاه واگذار می گردد که ۲۰ درصد آن به سوابق تحصیلی و ۳۰ درصد آن نیز به مصاحبه اختصاص داده می گردد.

وی ادامه داد: مقدمات اجرای مصوبه مذکور فراهم شده، منتهی شرط اجرای آن این است که آیین نامه اجرایی آن هم به تصویب دولت برسد.

معاون آموزشی وزارت علوم درباره منابع و سئوال های آزمون دکتری دولتی و دانشگاه آزاد گفت: زمانی که آزمون به صورت یکپارچه برگزار شود، منابع و سوال ها نیز یکسان می گردد سیلابس های درسی نیز یکی خواهد شد.

وی ادامه داد: حتی براساس این قانون، آزمون کارشناسی ارشد نیز یکپارچه می گردد و دیگر هیچ کدام از زیرنظام ها این آزمون را به صورت جداگانه برگزار نمی کنند.

شریعتی نیاسر ادامه داد: زمانی که این آزمون یکپارچه شود، پذیرش دانشجو هم یکپارچه می گردد و این مساله خیلی کمک می نماید تا همه زیر نظام ها تحت یک پوشش کنترلی واحد قرار گیرند و از رشد بی رویه کمی، جلوگیری شود  و ارتقاء کیفی نیز افزایش یابد.

معاون آموزشی وزارت علوم درخصوص اینکه ثبت نام آزمون دکتری از ۱۶ آذر آغاز می گردد آیا تکلیف دانشجویان تا آن زمان مشخص می گردد، گفت: این مساله مشروط به این است که آیین نامه اجرایی که به دولت ارایه شده، تصویب شود.

وی ادامه داد: به ما این امیدواری داده شده که آیین نامه مذکور تصویب خواهد شد و ما منتظر هستیم، طبق قانون تحقق این قانون در گرو تصویب آیین نامه اجرایی آن است.

منبع خبرخبرگزاری مهر - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی