سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

سرنوشت مبهم دانشجویان مهمان یا منتقل شده شاهد و ایثارگر به دانشگاه تهران

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
18 مهر

چندی است که نقل و انتقالات دانشجویان تحت پوشش وزارت علوم از طریق سامانه نقل و انتقالات و به صورت الکترونیکی انجام می‌شود، اما نقل و انتقالات دانشجویان شاهد و ایثارگر همچنان به طور ویژه از طریق کمیسیون نقل و انتقالات ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت علوم و مطابق آیین‌نامه خاص این دانشجویان صورت می‌پذیرد و دانشجویان تایید شده برای ثبت‌نام به دانشگاه‌های مقصد معرفی می‌شوند.

 

به گزارش خبرنگار «دانشگاهی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در سال تحصیلی جاری نیز تعدادی از دانشجویان شاهد و ایثارگر بر اساس بررسی پرونده در کمیسیون به دانشگاه‌های مقصد معرفی شده و روند ثبت‌نام آن‌ها انجام شده است، اما این در حالی است که دانشگاه تهران به دلیل کمبود ظرفیت از ثبت‌نام تعدادی از این دانشجویان امتناع کرده است.

 

یکی از دانشجویانی که از ثبت‌نام وی در دانشگاه تهران خودداری شده است، در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه طی نامه‌ای از سوی محمود ملاباشی، رییس سازمان دانشجویان وزارت علوم، دانشگاه تهران موظف به ثبت‌نام این دانشجویان شده است، گفت: در بررسی کمیسیون نقل و انتقال ستاد مرکزی شاهد و ایثارگر وزارت علوم، تعداد 59 نفر از دانشجویان شاهد و ایثارگر برای ثبت‌نام به دانشگاه معرفی شده‌اند، اما زمانی که برای ثبت‌نام به دانشگاه مراجعه می‌کنیم، با دلیل نداشتن ظرفیت ما را ثبت‌نام نمی‌کنند.

 

به گفته این دانشجو در حالی که نیمسال اول سال تحصیلی جاری آغاز شده است، این دانشجویان همواره سرگردانند، چراکه از سوی دانشگاه مبدا با انتقال یا مهمانی آن‌ها موافقت شده و دانشگاه تهران نیز با ثبت‌نام آن‌ها موافقت نمی‌کند.

 

در همین راستا، دکتر قمصری معاون آموزشی دانشگاه تهران در گفت‌و‌گو با ایسنا، با بیان اینکه برخی از این دانشجویان در دانشگاه ثبت‌نام شده‌اند، گفت: تعدادی از این دانشجویان ورودی سال‌های قبل بوده‌ و از طریق سامانه نقل و انتقالات مانند دانشجویان دیگر اقدام کرده‌اند که دانشگاه نیز آن‌ها را ثبت‌نام کرده است.

 

وی افزود: اما نظر دانشگاه این است که دانشجویان ورودی جدید در کنکور از سهمیه شاهد و ایثارگر خود استفاده کرده‌اند و جا به جا کردنشان در بدو ورود ضروری به نظر نمی‌رسد.

 

قمصری با بیان اینکه دانشگاه الزام 100 درصدی به پذیرش همه دانشجویان معرفی شده از سوی سازمان دانشجویان ندارد، تاکید کرد: پاسخ رسمی و کامل دانشگاه در این زمینه به وزارت علوم ارسال شده است.

 

همچنین دکتر ارجمندی، مدیر کل امور شاهد و ایثارگر سازمان دانشجویان در این باره به ایسنا، گفت: در این موضوع نمی‌توان حق را به طرف خاصی داد، چراکه هم دانشگاه و هم دانشجویان در این زمینه حق دارند که این مسئله در حال پیگیری با دانشگاه است و به زودی مشکل این دانشجویان حل خواهد شد و در دانشگاه مبدا یا در دانشگاه تهران به تحصیل خود ادامه خواهند داد.

 

این در حالی است که بیش از یک ماه از آغاز سال تحصیلی در دانشگاه‌ها می‌گذرد و سرنوشت دانشجویان معرفی شده، همچنان مشخص نیست.

تگ هاي مطلب: سرنوشت مبهم دانشجویان مهمان یا منتقل شده شاهد و ایثارگر به دانشگاه تهران, دانشگاه تهران
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی