سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی آموزگار ابتدایی چگونه به تامين و ارتقاء سلامت جسمي رواني و اجتماعي و معنوي دانش آموزان کلاسم بپردازم ؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
28 دی

چکیده

کودکان و نوجوانان سرمایه بزرگ انسانی و آینده سازان کشور هستند پس کودکان سالم امروز پایه گذار جامعه سالم فردا خواهند بود

مدرسه خانه دوم ماست ، زندگی در محیط بهداشتی لذت بخش است آب و هوا و زمین از نعمت های خدا وند است بنابر این باید در حفظ بهداشت آنها بکوشیم . در محیط اطراف ما به طور طبیعی میلیون ها میکروب وجود دارد ، اگر این میکروب ها به طریقی وارد بدن شوند تحت شرایطی می توانند بیماری زا شده و انسان را بیمار کنند . پس در مدرسه و در خانه، بهداشت فردی را رعایت نموده و پیامهای بهداشتی را به خانواده خود نیز انتقال دهید .

امروزه برای سنجش وضیعت سلامت و بهداشت جامعه،به وضیت عملکرد بهداشتی افراد بهای بیشتری داده می گردد تا تکنولوژی و سرویسهای پزشکی که در آن جامعه ارائه می گردد و تحقیقات نشان داده است که آموزش بهداشت در مدارس می تواند نقش بسزایی در این رابطه داشته باشد.به همین دلیل آموزش بهداشت در مدارس یکی از اولویتهای اصلی در برنامه های بهداشت کودکان و جامعه می باشد .

این حق تمامی دانش آموزان است که در محیطی امن و سالم به آموختن بپردازند و برنامه پیشگیری از صدمات و جراحات ناخواسته جهت کمک به این مهم طراحی و اجرا می گردد.

اينجانب … با توجه به موارد فوق تصميم گرفتم دانش آموزان را به رعايت بهداشت فردي علاقه مند كرده و اقدام پژوهي خود را در اين باره بنويسم.

توصيف وضعيت موجود

اينجانب……………….

در آموزشگاهي كه در آن مشغول به خدمت بودم بيشتر دانش آموزان بهداشت فردي را رعايت مي نمودند ولي در بين آن ها دانش آموزاني داشتم كه بسيار نامرتب و كثيف بودند و بوي آزار دهنده داشتند و اين مسئله باعث شده بود كه ارتباط آن ها با بچه ها مختل شود و اعتماد به نفس خود را از دست داده بودند.

از آنجا كه بعد از خانواده، مدرسه مهمترين نقش را در سلامت كودك دارد و دانش آموز در مدرسه علاوه بر يادگيري مهارت خواندن و نوشتن دانش ها، نگرش ها و رفتارهاي جديد را مي‌آموزد اين رفتارها علاوه بر تاثير بر سلامت فردي، نقش تعيين كننده در سلامت خانواده و جامعه دارد.

 

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:27
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی