سایت کاریابی جویا کار

برای عضویت در کانال فرهنگیان در تلگرام کلیک کنید

اقدام پژوهی چگونه توانستم نقش هنر آموز آگاه را در علاقه مندی هنرجویان رشته گردشگری به رشته و آینده کار ی خود به اجرا در آورم ؟

دسته بندي: مقالات / تحقیقات فرهنگیان / اقدام پژوهی
29 دی

بیان مسئله

در سال اخیر و بعد از توافق ژنو و برداشته شدن تحریم ها بازار صنعت توریسم و گردشگری در کشور ایران شروع به رشد و توسعه چشمگیری نموده است. بنا بر این بازار کار پر رونقی در انتظار آینده این رشته است. یک تحصیلکرده رشته گردشگری شخصی است که غالبا آگاهی و آشنایی ویژه ای با خصوصیات فرهنگی و اقلیمی و اجتماعی منطقه و نیز درک خاصی از مسائل، مقتضیات، آداب و رسوم و مقررات مرتبط با این مکان ها دارد که در راهنمایی گردشگران مورد استفاده قرار می گیرد. راهنمای گردشگری همراه گروه سفر می نماید و در شرایط مختلف مسافران را راهنمایی و اطلاعات مورد نیاز آنها در سفر را در اختیارشان می گذارد.او باید حافظه خوبی در به یاد سپاری اطلاعات تاریخی، رویدادها، حقایق، اعداد و ارقام داشته باشد. او باید توان مدیریت و سازماندهی خوبی داشته و در موارد لزوم تصمیم گیری های درستی برای گروه انجام دهد. همچنین داشتن روابط عمومی خوب و ایجاد ارتباط نزدیک و توام با احترام با مسافران، داشتن ظاهری آراسته و مسئولیت پذیری بالا، از دیگر خصوصیات اصلی راهنمای تور است. حجم کار او در زمان هایی از سال به خصوص تعطیلات بسیار بیشتر است. در بسیاری از موارد راهنمای تور شغلی پاره وقت برای افراد است و در کنار آن شغل دیگری نیز دارند. تنها تعدادی از راهنمایان تور هستند که به صورت تمام وقت کار کرده و از این راه تمام هزینه های زندگی خود را تامین می کنند.تحصیلکرده این رشته زندگی خود را عمدتا درکنار مسافران و توریست ها و اغلب در نواحی توریستی سپری می نماید و اغلب در چند منطقه یا کشور دارای مهارت و تجربه های مناسب است. او معمولا با یک آژانس مسافرتی یا برگزارکننده تور کار می نماید. در این اقدام پژوهی سعی بر این است که مزایا ی رشته گردشگری و ادامه تحصیل در این رشته توسط هنرجویان بررسی شود سپس به روشهای صحیح برخورد هنر آموزان و هنر جویان در رابطه با مشکلات موجود در این مبحث بپردازیم و راه کارهای اصولی مواجهه با این موضوع را ارائه نمائیم. در راه پر فراز و نشیب سالهای آموزشی مسائل، مشکلات و تجربیات گوناگونی بر سر راه آدمی قرار می گیرد که اگر با دیدی خوشکامانه و عمیق به مسئله بنگریم می توان صدها مطلب قابل توجه برای بررسی پیدا کرد و به جستجو و تحلیل علمی در مورد آنها پرداخت. اینجانب لیلا بورتالاری بعد از 17 سال تجربه موضوعی که در حال حاضر قصد تحلیل و پژوهش در مورد آن را دارم مربوط به ادامه تحصیل در رشته گردشگری می باشد. اهداف: هدف کلی: آموزش صحیح نحوه ادامه تحصیل در رشته گردشگری به هنرجویان اهداف جزئی: افزایش سطح آگاهی هنرجویان در مورد مزایای رشته گردشگری – تغییر نگرش منفی و سطحی والدین نسبت به عدم بازار و آینده کاری و شغلی – اتخاذ برنامه های مدون و قابل قبول برای فرزندان در مورد آشنایی با صنعت توریسم – آشنایی و آموزش والدین در مورد توریسم و گردشگری و آینده پر رونق بعد از برداشته شدن تحریم ها

توصیف وضعیت موجود:

اینجانب لیلا بورتالاری مدت 17 سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون در هنرستان …… در حال تدریس در رشته گردشگری هستم. بنده دو سال است که در این هنرستان در حال خدمت می باشم. هنرستان کار و دانش دخترانه …. دارای 11 کلاس,.5 کلاس سوم و شش کلاس سوم, 191 دانش آموزمی باشد که دارای پایه های دوم و سوم رشته های نگارگری, خیاطی, تصویرسازی, اداری,گردشگری و معماری است. این هنرستان دارای 16 هنرآموز , 9 دبیر و 12 نفر کادر اجرایی می باشد که در سال72 تاسیس شده و دولتی و ثابت صبح است. با گذشت چند هفته اول سال تحصیلی و رونق گرفتن سیر صعودی تدریس و امور آموزشی در مدرسه متوجه شدم که هنرجویان به رشته گردشگری و ادامه تحصیل در این رشته رغبتی ندارند. در اولین جلسه ی انجمن اولیاء که تشکیل شد همه ی این موارد توسط والدین بازگو شده و به شکل جدید در برابر ما مجسم شد. شواهد حاکی از آن بود که برخی از هنر جویان و حتی والدین آنها علاقه خاصی به این رشته ندارند. بنابراین من به عنوان اقدام پژوه باید اطلاعاتی را برای بررسی وضعیت موجود جمع آوری می کردم.

قيمت فايل:10000 تومان
تعداد صفحات:20
خريد فايل word
دسته بندی ها
تبلیغات متنی