سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

ایجاد ۸۰ رشته میان‌رشته‌ای در دانشگاه‌ها

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
26 بهمن

بر اساس اطلاعات گروه دانشگاه به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، مجتبی شریعتی نیاسر در تبیین روند بازنگری دروس دانشگاهی گفت: درراستای کیفی سازی آموزش عالی، تعداد رشته‌های تحصیلی از 4600 رشته در آغاز دولت یازدهم به 3000 رشته محل یعنی 38 درصد کاهش یافته است تا وضعیت موجود را بهتر کنترل کنیم متناسب با استانداردهای جهانی پیش برویم.

وی با اشاره به اینکه برخی از رشته‌های تحصیلی قدمتی بیش از 30 سال دارند که متناسب با شرایط امروز نیستند گفت: در همین راستا در گام اول 600 رشته با قدمت بیش از 10 سال شناسایی شد و در فرآیند بازنگری قرار گرفتند که امروز 85 درصد آنها مورد بازنگری قرار داده شده‌اند.

شریعتی نیاسر، اسلامی کردن، روز آمد کردن، بومی کردن و کارآمدی را چهار اصل مورد توجه در بازنگری برنامه‌های درسی اعلام کرد.

وی تاکید کرد: رویکرد امروز وزارت علوم کارآمدی و کاربردی شدن دروس دانشگاهی است که در همین راستا اصلاح برنامه‌های درسی دانشگاهی با نظر صاحب نظران در حال انجام است.

شریعتی‌نیاسر در زمینه پذیرش بدون آزمون دانشجویان در دانشگاه‌ها گفت: اگر پذیرش دانشجویان به دانشگاه‌ها واگذار شود در کیفیت آموزش عالی موثر خواهد بود زیرا دانشگاه‌ها تمایل دارند بهترین داوطلبان را پذیرش کنند.

وی اظهار داشت: در سال تحصیلی 95-1394 نزدیک به 6000 نفر از طریق آیین نامه استعدادهای درخشان و بدون آزمون در دانشگاه‌ها پذیرش شدند که تقویت این برنامه ورود دانشجویان با استعدادتر را به آموزش عالی بیشتر می‌کند.

معاون آموزشی وزیر علوم در زمینه انتقال روان شناسی بالینی از وزارت علوم به وزارت بهداشت گفت: هنوز کمیته مربوطه به نتیجه‌ای نرسیده است و وزرای علوم و بهداشت توافقی را امضا نکرده‌اند.

وی تاکید کرد: باید عوامل موثر بر کیفیت یک رشته تحصیلی را بررسی کنیم و لزوماً تغییر مجری برگزاری یک رشته تحصیلی به معنی ایجاد تفاوت در کیفیت آن نخواهد بود.

پایان/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی