سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
21 مرداد

بر اساس اطلاعات گروه دانشگاه به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، محمد فرهادی وزیر علوم‌، تحقیقات و فناوری در آیین افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران (هرباریوم) گفت: تاکنون بیش از 3000 نوع گلسنگ در ایران موجود است که 910 نوع آن به صورت علمی نامگذاری شده است و هم اکنون 300 نوع گلسنگ در این موزه در معرض دید و استفاده محققان قرار دارد.

وی ادامه داد: گلسنگ‌ها عموماً با قارچ‌ها و جلبک‌ها همزیستی دارند و در تهیه گیاهان دارویی و تحقیقات علوم کشاورزی و زراعی اهمیت زیادی دارند و امروزه از آنها برای تهیه برخی از داروهای آنتی بیوتیک، ضد قارچ و تحریک سیستم ایمنی بدن استفاده می گردد.

فرهادی با اشاره به اینکه تنها آسیب گلسنگ‌ها به مجموعه های باستانی و آثار تاریخی است گفت: محققان سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران روشی را برای مبارزه نرم با گلسنگ‌ها ابداع کرده‌اند که هیچ‌گونه تخریب، تغییر رنگ و یا ضرر دیگری برای نقش برجسته و سایر نقوش ندارد.

در جریان بازدید وزیر علوم از موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ‌های ایران مقرر شد فهرست مشخصات گونه های گلسنگ‌های ایران در قالب یک پروژه علمی تعریف و پس از انتشار در مجامع علمی داخلی و بین المللی ارائه شود.

در ادامه این بازدید، محمد فرهادی از پژوهشکده کشاورزی و تعدادی از شرکت های دانش بنیان مستقر در مرکز رشد سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران بازدید و در جریان فعالیت های آنان قرار گرفت.

گفتنی است فتح الله مضطر زاده رئیس سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران، عبدالحسین فریدون مشاور وزیر و مدیرکل دفتر وزارتی و بهزاد قره یاضی رئیس امور پژوهشی و فناوری سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کشور و رئیس انجمن علمی ایمنی زیستی وزیر علوم را در این بازدید و افتتاح موزه تخصصی و گنجینه ذخایر ژنتیکی گلسنگ های ایران همراهی می‌کردند.

پایان/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی