سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

صدور 8 هزار مجوز نشریه دانشجویی در دانشگاه‌های سراسر کشور/ فعالیت 4 هزار و 600 انجمن علمی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
6 بهمن

بر اساس اطلاعات از سبزوار، فضل‌الله ایرجی کجوری ظهر امروز در حاشیه پنجاه و چهارمین نشست مدیران فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه 9 کشور در جمع خبرنگاران با بیان اینکه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌های منطقه 9 کشور قابل توجه است، اظهار کرد: دانشگاه‌های منطقه 9 کشور در بسیاری از جشنواره‌های ملی رتبه‌های ممتازی کسب کردند.

وی ادامه داد: مرکز آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی براساس خلاقیت دانشگاه حکیم سبزواری است که راه اندازی این مرکز باعث نقش آفرینی دانشگاه‌ها در حوزه‌های اجتماعی می‌شود.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه مرکز آفرینش‌های فرهنگی و اجتماعی زمینه تأثیرگذاری مستقیم در عرصه اجتماعی را فراهم می‌کند، ادامه داد: در فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌های سراسر کشور تلاش شده تا امکان برگزاری تمامی برنامه‌های ملی فراهم شود.

ایرجی کجوری اضافه کرد: در بخش تشرف رضوی نیز تعداد دانشجویان زیادی از دانشگاه‌های سراسر کشور با حمایت‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری به زیارت امام رضا (ع) اعزام شدند.

وی با بیان اینکه برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی باید به سمت تقویت منطقه‌های دانشگاه سراسر کشور حرکت شود، عنوان کرد: در سال جاری بالغ‌بر پنج درصد اعتبارات دانشگاه‌ها به فعالیت‌های فرهنگی اختصاص یافته و وزارت علوم، تحقیقات و فناوری نیز با اعتبارات متمرکز از فعالیت‌های فرهنگی جمایت می‌کند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تعداد دانشجویان خارجی دانشگاه‌های سراسر کشور در سال گذشته را 21 هزار دانشجو دانست و یادآور شد: در جشنواره‌های عمومی دانشجویان خارجی نیز حضور می‌یابند.

ایرجی کجوری با بیان اینکه نشریه‌های دانشجویی در زمینه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی و طنز فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر هشت هزار مجوز نشریه دانشجویی صادر شده و چهار هزار نشریه در دانشگاه‌های سراسر کشور مشغول به اطلاع‌رسانی هستند.

وی با اشاره به فعالیت چهار هزار و 600 انجمن علمی در کشور، ادامه داد: 29 اتحادیه علمی نیز در سراسر کشور حضور دارند و انجمن‌های علمی باید به اتحادیه‌های علمی تبدیل شوند.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با بیان اینکه اتحادیه‌های علمی تا پایان سال جاری به بیش از 30 اتحادیه افزایش پیدا می‌کند، یادآور شد: درحال حاضر اتحادیه‌های علمی ارتباط خوبی با دستگاه‌های اجرایی برقرار کرده و باعث افزایش فعالیت‌ها در خارج از فضای دانشگاهی شده است.
 
پایان/70036/پ/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی