سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

نرخ جدید شهریه همه مقاطع تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی اعلام شد/ کاهش شهریه رشته‌های علوم پزشکی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
29 مرداد

بر اساس اطلاعات گروه دانشگاه ، فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی، بخشنامه نرخ شهریه جدید برای رشته‌های تحصیلی غیرپزشکی و علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی از کاردانی تا دکتری تخصصی را ابلاغ کرد.

در متن این بخشنامه که توسط فرهاد رهبر به روسای واحدهای مراکز استان(دبیران هیات‌های امنای استانی)، روسای واحدها و مراکز آموزشی و سازمان سما دانشگاه آزاد اسلامی ابلاغ شد، آمده است: با عنایت به مصوبات مورخ 18/ 12/ 1395 و 22/ 5/ 1396 شانزدهمین و بیست و دومین اجلاس هیات امنای دانشگاه مبنی‌ بر تعیین نرخ شهریه دانشجویان، مقرر شد نرخ شهریه شامل شهریه پایه (ثابت) و متغیر تمام دانشجویان به شرحی که ابلاغ شده اعمال شود.

بر اساس این بخشنامه به منظور جذب نخبگان و کمک به تحصیل دانش‌آموزان مناطق محروم و کاستن از بار مالی خانواده‌ها، شهریه پایه و متغیر رشته‌ محل‌های گروه غیر پزشکی بدون آزمون مقاطع کاردانی و کارشناسی که در نقشه جامع علمی کشور دارای اولویت بوده و کمبود دانشجو دارند، تا 50 درصد کاهش می‌یابد.

در این بخشنامه آمده است: این کاهش 50 درصدی شهریه برای سال 97- 1396 بعد از اعمال افزایش تا 10 درصدی شهریه این رشته محل‌ها نسبت به سال 95 (قبل از هرگونه کاهش)، محاسبه می گردد. پیشنهاد دقیق ارقام کاهش یافته شهریه پایه و متغیر هر رشته محل با رعایت شرایط فوق‌الذکر در اختیار رئیس واحد دانشگاهی و تصویب نهایی بر عهده کمیسیون دائمی هیات امنای استان است.

همچنین شهریه دانشجویان قدیم (شامل ورودی‌های سال 1395 و ما قبل) به این صورت است که برای دانشجویان رشته‌های غیرپزشکی شهریه پایه براساس شهریه پایه‌ای که هر ورودی در سال 1395 پرداخت نموده است، در سال تحصیلی 97-1396 بدون افزایش در نظر گرفته می گردد و شهریه متغیر نرخ 10 درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال 1395 پرداخت نموده است.

همچنین شهریه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی به این صورت است که شهریه پایه دانشجویان رشته‌های علوم پزشکی که قبل از مهر 96 وارد دانشگاه شده‌اند افزایش نمی‌یابد.

شهریه متغیر: نرخ 10 درصد افزایش نسبت به شهریه متغیری که هر ورودی در سال 1395 پرداخت نموده است.

در این بخشنامه آمده است: شهریه سالانه دانشجویان پردیس‌های خودگردان علوم پزشکی با نرخ 10 درصد افزایش نسبت به شهریه سالانه‌ای که هر ورودی در سال 1395 پرداخت نموده است.

همچنین بر اساس این بخشنامه، دانشجویان جدید الورود (از مهر 1396) به این صورت است که برای دانشجویان غیرپزشکی نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال 1395 به میزان 10 درصد تعیین می گردد و برای دانشجویان علوم پزشکی نرخ افزایش شهریه پایه و متغیر در کلیه مقاطع تحصیلی نسبت به شهریه پایه و متغیر پرداختی در سال 1395 در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) به میزان 10 درصد و در شهر تهران 12 درصد تعیین می گردد.

بر این اساس، شهریه سالانه دانشجویان پردیس‌های خودگردان علوم پزشکی با نرخ 10 درصد افزایش در شهرستان‌ها (غیر از شهر تهران) و 12 درصد افزایش در شهر تهران نسبت به شهریه سال قبل است.

همچنین شهریه رشته محل‌های جدید که در واحد دانشگاهی دایر شده است و این رشته‌ها در واحدهای دیگر همان استان یا استان همجوار موجود بوده‌اند بر اساس شهریه رشته‌های هم‌نام واحد دانشگاهی تعیین شود و شهریه پایه و متغیر دکترای پژوهش محور همانند شهریه دکترای آموزشی و پژوهشی با احتساب 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل تعیین شود.

در تبصره این بخشنامه آمده است که مجموع اعتبار تخفیفات شهریه برای هر واحد دانشگاهی حداکثر 75. 0 درصد شهریه محاسبه شود که نحوه اجرای آن طی بخشنامه‌ای متعاقبا ابلاغ خواهد شد، در چارچوب مصوبات هیات‌های امنای استانی، میزان و نحوه محاسبه شهریه واحدهای برون مرزی، واحدهای بین‌الملل داخلی و دانشجویان غیر ایرانی متعاقبا از طریق اداره کل بین‌الملل دانشگاه، بخشنامه مربوطه ابلاغ خواهد شد و در صورت تصویب رشته با عنوان جدید برای سال تحصیلی 97- 96 میزان شهریه آن با بررسی در دبیرخانه کمیته شهریه سازمان مرکزی دانشگاه متعاقبا اعلام خواهد شد.

لازم به ذکر است که تمام مکاتبات لازم در رابطه با موضوع شهریه لازم است صرفا با دبیرخانه کمیته شهریه واقع در دفتر برنامه و بودجه معاونت برنامه‌ریزی و امور اقتصادی (شماره تماس 47353612-021) صورت پذیرد.

مسئولیت اجرای بخشنامه با روسای واحدها و مراکز آموزشی و نظارت بر حسن اجرای آن بر عهده روسای واحدهای مراکز استان‌ (دبیر هیات امنای استان) است.

پایان/

تگ هاي مطلب: استخداماستخدام کاردانی
منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی