سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

افزایش رشته‌های کارشناسی و کاردانی دانشگاه علمی کاربردی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
31 مرداد

بر اساس اطلاعات خبرنگار گروه دانشگاه ،‌جواد حاتمی معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی در نشست خبری صبح امروز با بیان اینکه ثبت‌نام برای شرکت در دوره‌های کاردانی دانشگاه علمی کاربردی روز شنبه به پایان رسید، گفت: 94 هزار نفر برای شرکت در این دوره‌ها ثبت‌نام کردند که حدود 70 هزار نفر می‌توانند ثبت‌نام قطعی کنند و 287 هزار نفر ظرفیت پذیرش داریم.

وی ادامه داد: ثبت‌نام برای دوره‌های کارشناسی نیز از روز گذشته آغاز شده و تا 5 شهریور ماه ادامه دارد که با توجه به استقبال از ثبت‌نام احتمال تمدید ثبت‌نام نیز وجود دارد.

حاتمی ادامه داد: در دانشگاه علمی کاربردی برنامه‌ها پیشنهاد می گردد و در شورای دانشگاه مصوب می‌کنیم که امسال نیز 10 رشته کارشناسی جدید و 5 رشته کاردانی اضافه شده است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: رشته مهندسی فناوری صنایع شیمیایی،‌منابع طبیعی و امور اراضی،‌ تولید الیاف مصنوعی‌، کارشناسی ناپیوسته حرفه‌ای بازیگری،‌کارشناسی مدیریتی کسب و کار اینترنتی، کارشناسی مدیریت حرفه‌ای دفتری، مدیریت آماد و کنترل اموال در نیروی انتظامی، پدافند غیرعامل ، کارشناسی حرفه‌ای مشاوره املاک و مستغلات، مدیریت بازاریابی بیمه، رفاه اجتماعی و توانبخشی افراد کم  توان ذهنی، طراحی و تکنولوژی دوخت، حسابداری، سلامت و مدیریت خدمات حمل و نقل بین‌المللی در مقطع کارشناسی و رشته سیستم‌های ارتباط و باربری بالگردها، نگهداری و تعمیر بالگردها، پیشگیری انتظامی و امور دفتری در مقطع کاردانی اضافه شده است.

وی گفت: با توجه به اینکه یکی از اقدامات دانشگاه ماموریت‌گرا کردن مراکز بوده بنابراین  برخی کد رشته‌ محل‌های تحصیلی در راستای ماموریت مراکز حذف شده است به طوری که در یکسال اخیر از 12 هزار کد رشته محل تحصیلی به 8600 کد رشته محل تحصیلی رسیده‌ایم.

حاتمی اظهار داشت: دانشگاه علمی کاربردی تنها دانشگاهی است که تفویض اختیار ویژه برای گسترش رشته‌ها دارد و کننده دفتر گسترش آموزش عالی در جلسات دانشگاه حضور می‌یابد.

وی در رابطه با رشته‌های کارشناسی ارشد دانشگاه نیز گفت: برای پذیرش دانشجوی کارشناسی ارشد منع قانونی نداریم ولی در این زمینه تجربه خوبی نداشتیم به طوری که هنوز پس از چند سال برخی دانشجویان در این مقطع فارغ‌التحصیل نشده‌اند؛ بنابراین فعلا این دوره‌ها را متوقف کرده‌ایم.

حاتمی ادامه داد: دانشگاه علمی کاربردی کمترین فارغ‌التحصیل بیکار را دارد، طرح توانمندسازی فارغ‌التحصیلان دانشگاهی را هم داریم و تعامل ما با صنعت بیش از گذشته است.

معاون نظارت و سنجش دانشگاه جامع علمی کاربردی اظهار داشت: توجه جدی مدیریت دانشگاه به کیفیت است و نخستین نشانه فارغ‌التحصیل باکیفیت اشتغال است؛ بنابراین یکی از برنامه‌های جدی ماموریت‌گرا کردن مراکز، شناسایی موقعیت‌های جدید و مشاغل است.

وی ادامه داد: بسته حمایتی از مخترعین را نیز در نظر گرفته‌ایم و تفویض اختیار از وزارت علوم برای ارزیابی طرح‌ها و گسترش واحدهای فناورانه را داریم.

پایان/

تگ هاي مطلب: استخدام کاردانی
منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی