سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

وزارت علوم قربانی تفکرات افراطی درون سیستمی است/سکسکه‌های بی‌مورد سیاسی در فضای علمی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
7 شهریور

کیومرث یزدان‌پناه عضو هیات علمی دانشگاه تهران در گفت‌وگو با خبرنگار گروه دانشگاه ، ضمن انتقاد از بی ثباتی در وزارت علوم بیان داشت: وزارت علوم قربانی تفکرات افراطی درون سیستمی است و این جای تأسف دارد. تأسف بیشتر اینکه علمی‌ترین نهاد کشور قربانی سیاسی‌ترین رفتارها است.

وی ادامه داد: سیاست و شطرنج‌بازی با وزارت علوم در طول تاریخ پیدایش بشر بی سابقه است. وزارت علوم سرآمد همه وزارت‌خانه‌ها حتی وزارت‌خانه‌های اطلاعات و دفاع است لذا مرکز فرماندهی علمی کشور نباید چنین شرایط غم انگیزی را تجربه کند.

این استاد دانشگاه خاطرنشان کرد: وزارت علوم باید نماد صلابت و بالندگی انقلاب باشد نه مرکز مخابره تنش و بگو‌مگوهای بی حاصل. قطعاً ادامه این روند غلط به اعتماد جامعه به ویژه جوانان و جامعه دانشگاهی آسیب جبران ناپذیری می‌زند.

یزدان پناه وزارت علوم را سنگر کهکشانی نظام دانست و گفت: این جایگاه مهم را باید همه درک کنند و اجازه حاکمیت جریان غیر عقلایی به وزارت علوم را ندهد. در حال حاضر وضعیت وزارت علوم به لحاظ بلاتکلیفی به حدی غم انگیز و دردناک است که استمرار شرایط قبلی و فعلی موجب وهن نظام است زیرا در حال حاضر خاص‌ترین وزارت خانه کشور گرفتار عام‌ترین رفتارهای غیر علمی شده است.

وی بیان داشت: وزارت علوم باید جریان ساز علمی و فناوری در کشور باشد نه جریان‌ساز سیاسی و سلطه القائات حزبی و کشمکش‌های فرهنگی و اجتماعی. دستگاه تنفس وزارت علوم خوب کار نمی‌کند و این وزارت‌خانه گرفتار سکسکه‌های بی‌مورد سیاسی است.

عضو هیات علمی دانشگاه تهران تاکید کرد: وزارت علوم باید طلایه‌دار شکوفایی علمی کشور، شور، نشاط اجتماعی و فرهنگی سالم باشد. ادامه روند فعلی و شرایط حاکم در وزارت علوم ضمن اینکه دستگاه تنفس آن را از کار خواهد انداخت، موتور دانشگاه‌ها را نیز خاموش خواهد کرد.

وی تصریح کرد: مجموع مسائل و مشکلات ناشی از نداشتن وزیر و نوساناتی که در چهار سال گذشته این وزارتخانه تجربه کرد ایجاب می‌کند که دولت غیر سیاسی‌ترین، علمی‌ترین و بی‌طرف‌ترین فرد ممکن را برای سکان و هدایت وزارت علوم معرفی کند تا در آستانه بازگشایی دانشگاه‌ها شاهد خلاء مدیریتی در این نهاد استراتژیک نباشیم.

انتهای پیام/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی