سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تلاش دانشگاه آزاد برای حل معضل بیکاری فارغ‌التحصیلان در سطح ملی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
20 شهریور

بر اساس اطلاعات گروه دانشگاه ، تکریم معاونان عمران، اداری مالی، برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان، ورزش و رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی و معارفه معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه آزاد اسلامی با حضور فرهاد رهبر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد.

فرهاد رهبر در این مراسم با سلام و درود به پیشگاه بقیه‌الله (عج)، مقام معظم رهبری، روح بلند امام (ره)، ارواح طیبه شهدا و روح حضرت آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی (ره) و تبریک ولادت باسعادت امام موسی کاظم (ع) گفت: از تمامی عزیزانی که از ابتدا در ارتقا و تعالی دانشگاه آزاد اسلامی تلاش کردند و بخصوص از روسای گذشته دانشگاه عبدالله جاسبی، فرهاد دانشجو، حمیدمیرزاده و علی‌محمد نوریان تشکر و قدردانی می‌کنم.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی که در ابتدا با دستور امام خمینی (ره) و هدایت و مدیریت آیت‌الله ‌هاشمی رفسنجانی تاسیس شد، امروز به یک درخت توانمندی تبدیل شده است، گفت: این شجره طیبه و درخت تنومند امروز به دست ما رسیده است. خوشبختانه امروز تک‌تک افراد جامعه از برکات دانشگاه آزاد اسلامی بهره‌مند شده‌اند و منافع آن به همه افراد رسیده است. دانشگاه آزاد اسلامی متعلق به همه مردم است و قطعاً منافع آن نیز باید به دست تک‌تک مردم برسد.

رهبر با بیان اینکه معاونان عمران، اداری مالی، برنامه‌ریزی و امور اقتصادی دانش‌بنیان، ورزش و همچنین رئیس مرکز هماهنگی امور استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی تلاش‌های بسیار زیادی برای اداره این دانشگاه متحمل شده‌اند، گفت: از تک‌تک این عزیزان ‌هاشمی، احسانی، رهنما، دادگان و علوی فاضل تشکر می‌کنم.

وی ادامه داد: محسن هاشمی همکاری نزدیک خود با دانشگاه را از چهار سال پیش آغاز کرد اما قبل از آن همراه پدر برای کمک به دانشگاه دریغ نکرد و از این پس نیز کمک و یار دانشگاه آزاد اسلامی خواهد بود. رهنما نیز نقش موثری در حوزه برنامه‌ریزی دانشگاه داشت و دکتر دادگان از بزرگان ورزش کشور است و توانست ورزش دانشگاه آزاد اسلامی را ارتقا بخشد. احسانی و علوی فاضل نیز به نوبه خود در مسئولیت‌های محوله نهایت تلاش خود را به کار بستند.

رهبر تصریح کرد: در آغاز قبول مسئولیت خود در دانشگاه آزاد اسلامی، در جلسات مشورت با معاونان دانشگاه، پیشنهاد تمامی آنها چابک سازی دانشگاه آزاد اسلامی بود چرا که این دانشگاه به دلیل اقتضای زمان و کاهش جمعیت دانشجویی، برای اینکه بتواند چابک‌سازی انجام دهد و هزینه‌های خود را متناسب با درآمد دانشگاه مدیریت کند و در مسیر حرکت به سمت دانشگاه نسل سوم و چهارم که پژوهش‌محور هستند، حرکت کند، باید ساختار خود را تغییر دهد.

وی با بیان اینکه کار در دانشگاه آزاد اسلامی حاصل کار جمعی و تیمی است، گفت: در این مسیر اعضای هیأت علمی و کارکنان در کنار مدیریان این دانشگاه باید دست به دست هم داده و به جامعه خدمت کنند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه خدمتی که این دانشگاه تا به حال ارائه کرده، خدمات آموزشی بوده است، گفت: ‌این خدمات بسیار مفید و موثر بود. در دوره‌ای کشور 21 میلیون نفر جمعیت دانش‌آموزی و یک بن‌بست ورود به دانشگاه داشت. در آن زمان آیت‌الله‌ هاشمی رفسنجانی (ره) به درستی این مسئله را درک کرد و دانشگاه آزاد اسلامی توانست با توجه به موج جمعیت دانش‌آموزی، ورود جوانان به دانشگاه و تحصیلات عالیه را تحقق بخشد.

* بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در کادر مدیریتی جمهوری اسلامی ایران ایفای وظیفه می‌کنند

 فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: امروز به حول و قوه الهی تعداد قابل توجهی دانشجو در مقاطع تحصیلات تکمیلی داریم که در حال تحصیل هستند. همچنین بسیاری از فارغ‌التحصیلان دانشگاه آزاد اسلامی در کادر مدیریتی جمهوری اسلامی ایران ایفای وظیفه می‌کنند این یعنی خیر و برکت دانشگاه آزاد اسلامی امروز به تمام جامعه رسیده است.

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر حدود نیمی از آموزش عالی کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است، گفت: این موضوع افتخارآمیز است و این حاصل کار تیمی و همگانی اعضای هیأت علمی و کارکنان که رکن اصلی اداره امور دانشگاه هستند، بوده که در کنار مدیران توانسته اند این افتخار را کسب کنند.

* حرکت آینده دانشگاه آزاد اسلامی چرخش به سمت پژوهش و کیفیت بخشیدن به آموزش است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه ممکن است با موضوع تعدیل ساختار در این دانشگاه نگرانی‌هایی در ذهن کارکنان ایجاد شده باشد، گفت: به اعتقاد من در اداره هر سازمان و تشکیلات، ساختار اداری، فرآیندها و نیروی انسانی بسیار مهم هستند. من اساسی‌ترین سرمایه هر تشکیلات را نیروی انسانی آن می‌دانم. نیروی انسانی اعم از کارکنان، اعضای هیأت علمی و دانشجویان دانشگاه هستند. بنابراین وظیفه ما این است که از این سرمایه انسانی در تلفیق با سایر سرمایه‌های دانشگاه، به خوبی استفاده کنیم.

وی ادامه داد: باید این سرمایه‌های انسانی را در حرکت آتی دانشگاه آزاد اسلامی که چرخش به سمت پژوهش و کیفیت بخشیدن به آموزش است، مدیریت کنیم.

* تعدیل ساختار، یک سازماندهی جدید برای انجام ماموریت‌های جدید است

رهبر با تاکید بر اینکه تعدیل ساختار به معنای تعدیل نیروی انسانی نیست، گفت: تعدیل ساختار، یک سازماندهی جدید برای انجام ماموریت‌های جدیدی است که امروز در دستورکار دانشگاه آزاد اسلامی قرار دارد.

وی خاطرنشان کرد: مدیران باید به این بیاندیشند که در تغییر مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی و توسعه کیفی آموزش و پژوهش، چگونه می گردد از امکانات موجود در حد اعلای خود استفاده کرد.

وی با بیان اینکه امروز امکانات وسیعی در دانشگاه آزاد اسلامی در اختیار داریم، گفت: امکانات فیزیکی ازجمله بزرگترین مسجد، بزرگترین مرکز اسناد و کتابخانه در سطح کشور در اختیار دانشگاه آزاد اسلامی است ولی اگر نتوانیم از این امکانات بهره‌برداری کنیم، نمی تواند برای دانشگاه مفید واقع شود.

* اثربخشی سرمایه‌های دانشگاه اعم از سرمایه انسانی و فیزیکی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با تاکید بر اینکه اثربخشی سرمایه های دانشگاه اعم از سرمایه انسانی و فیزیکی در دستورکار است، گفت: تصمیم ما بر این است که مرزهای صوری که امروز بین واحدها، معاونت‌ها و تشکیلات دانشگاه وجود دارد، از بین برده و بدون اینکه تداخلی در شفاف‌سازی درون واحدها ایجاد شود، بتوانیم از امکانات دانشگاه بهره‌برداری بهینه کنیم.

* بهره‌برداری از امکانات، افزایش کارآیی و اثربخشی موجود، در دستور کار دانشگاه آزاد اسلامی است

وی ادامه داد: برای انجام ماموریت جدید دانشگاه آزاد اسلامی، بهره‌برداری از امکانات، افزایش کارآیی و افزایش اثربخشی موجود، در دستورکار قرار دارد.

فرهاد رهبر با بیان اینکه بنای دانشگاه آزاد اسلامی امروز در سطح آموزش در دوره‌های کاردانی و کارشناسی، مهارت‌آفرینی و افزایش کارآفرینی است، گفت: در سطح تحصیلات تکمیلی نیز بنای ما ایجاد رشته‌های بین رشته ای است که بتواند مشکلی از مشکلات جامعه را حل کند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از اولویت‌های امروز دانشگاه آزاد اسلامی توجه به امر پژوهش و تولید ثروت از علم از طریق ایجاد شرکت‌های دانش بنیان و شهرک‌های شفا است.

* دانشگاه آزاد اسلامی در حال برنامه‌ریزی برای حل معضل بیکاری در سطح ملی است

رهبر در ادامه با بیان اینکه یکی از مشکلاتی که امروز کشور با آن مواجه است، بیکاری فارغ التحصیلان است، اظهار داشت: امروز در حوزه آموزش دیگر امکان جذب نیروی انسانی نداریم اما در حوزه پژوهش این امکان وجود دارد که با تشکیل شرکت‌های دانش بنیان، تاسیس شهرک‌های فناوری آزاد (شفا) و بهره‌برداری از امکانات دانشگاه آزاد اسلامی، بتوانیم موضوع بیکاری را در سطح ملی مدیریت کنیم. بنابراین نه تنها با ادغام معاونت‌های دانشگاه، به فکر تعدیل نیروی انسانی موجود نیستیم، بلکه در حال برنامه ریزی برای حل معضل بیکاری در سطح ملی نیز هستیم.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه این دانشگاه می‌تواند در حل این معضل ملی ماموریتی را برعهده گیرد، گفت: این موضوع نیاز به همراهی و همفکری تمام مجموعه دانشگاه دارد. باید در کنار هم بتوانیم مسائل ملی را در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت علمی مورد بررسی قرار داده و برای حل آن برنامه ریزی کنیم.

وی ادامه داد: من یقین دارم که به دست توانمند مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی، این دانشگاه می‌تواند این ماموریت ملی را انجام دهد و این موضوع باعث شادمانی مردم، مقام معظم رهبری و شادی روح آیت‌الله‌هاشمی رفسنجانی (ره) خواهد شد.

فرهاد رهبر در ادامه ضمن خیرمقدم به پورعباس معاون توسعه مدیریت و منابع گفت: پورعباس مسئولیت‌های زیادی از جمله ریاست سازمان سنجش و ریاست دانشگاه علمی کاربردی را به عهده داشته است و در هر مسئولیتی که بوده، در انجام ماموریت خود موفق بوده است. از ایشان دعوت کردیم تا در مسیر ارتقای دانشگاه آزاد اسلامی به ما کمک کند.

وی در ادامه ابراز امیدواری کرد از تجارب مسئولان و مدیران گذشته دانشگاه آزاد اسلامی نیز به صورت بهینه استفاده شود.

فرهاد رهبر خاطرنشان کرد: امیدوارم بتوانیم در مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی،‌ این دانشگاه را در حد اعلای خود حفظ کرده و باعث ارتقای آن شویم.

شایان ذکر است، طبق مصوبه هیأت امنای مرکزی دانشگاه در زمینه چابک‌سازی و کوچک‌سازی ساختار سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی، معاونت توسعه مدیریت و منابع که در ذیل آن امور عمومی و پشتیبانی، امور اداری، امور عمرانی، امور برنامه و بودجه، امور توانمندسازی و امور تشکیلات و تعالی سازمانی وجود دارد، جایگزین معاونت‌های اداری- مالی، عمران و برنامه‌ریزی شده است.

همچنین معاونت ورزش در معاونت دانشجویی فرهنگی تجمیع شده و امور تربیت بدنی دانشگاه در حوزه معاونت دانشجویی فرهنگی اداره می گردد و امور هماهنگی استان‌ها و هیأت‌های امنای استانی نیز با مرکز حوزه ریاست تجمیع شده است.

پایان/

تگ هاي مطلب: استخدام کاردانی, استخدام رشته عمران
منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی