سایت کاریابی جویا کار

مهندسي ارزش –كنترل كيفيت

دسته بندي: مقالات / مدیریت
25 مهر

علوم اطمینان جزو انضباطهای مهندسی هستند مکر بر کیفیت ، ایمنی ، اقتصادی بودن سرویس دهی مقابل اطمینان بودن درازمدت فراورده های حاکم می باشند این موارد در گسترش لوازم پیچیده امروزی از طریق طراحی و پیش بینی و ثبوت نتایج نقش حیاتی دارند .

یک تعریف کلی برای مفهوم کنترل کیفیت وجود ندارد یک تعریف کلی برای مفهوم کنترل کیفیت وجود ندارد وظایف بخش کیفیت ممکن است به بازرسی های معمولی در خط تولید محدود شود و یا در بر گیرنده اطمینان از کیفیت نیز باشد در حالت اخیر فعالیت بازرسی مقدماتی کنترل کیفیت به سطح مهندسی تعیین کیفیت و رسیدگی برنامه تعیین کیفیت گسترش می یابد .

کنترل کیفیت آماری کاربرد تکنیک های آماری در کلیه مراحل تولید و خدمات بوده تا رفتار فرایند مورد مطالعه طبق مشخصات مطلوب دلخواه باشد و محصول شرایط مورد نظر مصرف کننده را راضی بر نماید به بیانی دیگر کنترل کیفیت آماری از تکنیک های آماری بهره می گیرد تا فرایند تحت کنترل در آمده طبق مشخصات مورد نظر تولید نماید و مواد ورودی به واحد تولیدی و نیز محصولات خروجی از واحد زکایه معیار و ضابطه های مناسب پذیرش یا رد بررسی گردند توانایی فرایند از یک سو و نقط نظرات مصرف کننده از سوی دیگر موجب می شود که تولید کننده در تعریف کیفیت قابل قبول علمی و اقتصادی همکاری نمایند در این میان پرداخت به امر کیفیت نه تنها از آن جهت که مصرف کننده را راضی نموده ضروری به حساب می آید بلکه رقابت سالم میان تولید کننده گان را موجود می آورد و محیطی باز برای رشد افکار خلاق و سازنده فراهم خواهد نمود موضوع کیفیت فراگیر تر از طراحی خوب مهارتها ما ابراز ، فرایند ها و شرایط تولیدی است . هر گاه کار طراحی به خوبی انجام شود . لیکن در حین تولید کنترل دقیق اعمال نگردد امکان دارد بسیاری از محصولات ضایع شده یا حداقل نیاز به دوباره کاری پیدا کنند از این رو آشنایی با اصول کنترل کیفیت آماری ، به کارگیری آن شرط لازم برای تولید اقتصادی است ما می بایست محصولاتی تولید کنیم که ضمن راضی نگر داشتن مصرف کننده از لحاظ  مشخصات فنی ، دوام و غیره ، اقتصاد واحد تولیدی را مد نظر قرار دهد در عین حال در صورتی که مقدار تولید افزون بر تقاضا باشد محصول مازاد قابلیت صدور به کشورهای خارجی را داشته باشد دسترسی به چنین موقعیت نیاز به مطالعه کیفیت و ایجاد سیستم کنترل کیفیت در واحد های تولیدی است .

قرمز

کنترل کیفیت یک مفهوم جدید نیست . کوشش های مربوط به بهبود و نگهداری کیفیت فرآورده های تولیدی به قدمت شروع صنایع سازمان یافته می باشد اما در اوایل مبنای علمی نداشت و از یکنواختی و هماهنگی در بین صنایع برخوردار نبود .

از طرفی کنترل آماری کیفیت بر اساس احتمالات برای تصمیم تأیید فرآورده استوار است .

یکی از پژوهشگران شرکت بل آغازگر کنترل کیفیت آماری در ایالات متحده آمریکا بوده است . در ابتدا وی چارت یا نمودار کنترل کیفیت تهیه می کرد تا اینکه در سال 1929 H.G Riming و H.F Doge نمونه برداری آماری را بکار برده و تعدادی طرح بازرسی تهیه کردند .

در اوایل صنایع از این ایده به کندی استقبال کردند ولی در اثر تشویق انجمن های فنی و سازمان های نظامی شهرت این طرح ها افزایش یافت . وقتی تلاش تجهیز برای جنگ جهانی دوم آغاز گردید و سازمان های نظامی با برنامه های وسیع برای خرید مواجه شدند تکنیک های آماری کنترل کیفیت پیشرفت نمود و موجب کمک به تأیید کلی توسط تولید کننده و مصرف کننده گردید .

با عضويت ويژه در سايت کندو فايل ها را با 50% تخفيف خريداري نماييد. جهت عضويت کليک کنيدجهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: مقالات مدیریت pdf, دانلود مدیریت, پایگاه مقالات مدیریت, دانلود پروژه مدیریت دولتی, پروژه مدیریت, مقاله مدیریت, مقاله مدیریت pdf, دانلود مقاله مدیریت, مقالات مدیریت, مدیریت
قيمت فايل:14000 تومان
تعداد صفحات:144
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی