سایت کاریابی جویا کار
ثبت نام وام ازدواج

جهت ثبت نام وام ازدواج به صورت فوری کلیک کنید

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

بانک‌ها منابع وام قرض الحسنه ازدواج را چه می کنند؟

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / وام ازدواج
6 آذر
طبق آمار منتشر شده بانک مرکزی مربوط به شهریور 97، بانک‌ها نود هزار میلیارد تومان سپرده قرض الحسنه از مردم جذب نموده اند.
این درحالیست که بررسی تسهیلات قرض الحسنه اعطایی بانک ها نشان می دهد که از این مبلغ، تاکنون تنها ۶۸.۲ تسهیلات قرض الحسنه به مردم اعطا شده است.
بلوکه شدن وام ازدواج ۱.۵ میلیون جوان در بانک ها
بر این اساس بیش از ۲۳ هزار میلیارد تومان از منابع قرض الحسنه مردم معادل وام ازدواج ۱.۵ میلیون جوان، هم اکنون در اختیار بانک ها قرار دارد؛ در حالی که صرف اعطای تسهیلات قرض الحسنه نشده و مشخص نیست صرف چه اموری شده است.
این درحالیست که طبق آمار بانک مرکزی، بیش از ۲۰۰ هزار نفر هم اکنون در صف دریافت وام ازدواج ۱۵ میلیون تومانی هستند و بانک ها تنها با ۱۵ درصد از این منابع می توانند این صف را پوشش دهند.
در این شرایط بانک مرکزی به عنوان ناظر نظام بانکی کشور باید جهت بررسی این تخلف بانک ها اقدام نموده و زمینه را برای اصلاح آن فراهم نمایند.
افزایش ۴۱ درصدی سپرده های قرض الحسنه مردم
بررسی های آماری نشان می دهد سپرده های قرض الحسنه مردم در بانک ها نسبت به مدت مشابه سال گذشته با رشد ۴۱ درصدی و نسبت به آغاز سال با رشد ۱۴ درصدی مواجه شده است.
با توجه به این افزایش و از آنجا که هزینه های تشکیل خانواده نیز افزایش یافته است، ضروری است در سال آتی وام ازدواج و مدت بازپرداخت آن افزایش قابل توجهی داشته باشد.
تگ هاي مطلب: وام ازدواج سال 97
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی