سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

بازسازی بخش های جراحی دانشگاهی با جذب هیئت علمی جوان و علاقمند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
12 آذر

به نقل از دانشگاه علوم پزشکی تهران، نشست هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شد و برنامه‌ها و چالش‌های گروه آموزشی جراحی بررسی و اقدامات انجام‌ شده در زمینه برگزاری اجلاس منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در کیش تشریح شد.

در این نشست دکتر علی جعفریان کننده تام‌الاختیار دانشگاه علوم پزشکی تهران در نشست منطقه‌ای پیمان گروه هشت و مجمع جهانی سلامت و دکتر تکیان معاون بین‌الملل دانشکده بهداشت، گزارشی از حضور تیم دانشگاه در دهمین نشست مجمع جهانی سلامت و اقدامات دبیرخانه نشست منطقه‌ای این مجمع را ارائه کردند.

جعفریان با اشاره به تأکید وزیر بهداشت در برگزاری این نشست گفت: وزارت بهداشت منابع مورد نیاز برگزاری نشست منطقه‌ای مجمع جهانی سلامت در کیش را تقبل نموده است و معاونت علمی ریاست جمهوری نیز از برگزاری این نشست حمایت می‌کند.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده برای ایجاد دفتر گروه هشت در دانشگاه گفت: علاوه بر نشست منطقه‌ای که در کیش برگزار می گردد؛ ایجاد این دفتر امکان توسعه همکاری‌های مشترک دانشگاه با دانشگاه‌های عضو گروه هشت را فراهم می‌کند.

عضو هیئت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران مهم‌ترین دغدغه برگزاری این نشست را حضور مدعوین خارجی با توجه به شرایط موجود کشور دانست و گفت: با این‌ وجود ۱۰۰ نفر از اعضای گروه هشت برای حضور در اجلاس کیش اعلام آمادگی کردند.

در این نشست عملکرد گروه آموزش جراحی مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

دکتر محمدرضا ظفرقندی مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران به تشریح وضعیت این گروه پرداخت و مهم‌ترین تمرکز گروه را در زمینه ترویج شیوه معلمی دانست و گفت: حدود ۹ بیمارستان دانشگاه تحت پوشش گروه جراحی هستند و بیش از ۱۰۰ عضو هیات علمی در گروه‌های جراحی عمومی، جراحی قلب و عروق، جراحی توراکس، جراحی اطفال، جراحی عروق و جراحی پلاستیک و ترمیمی فعالیت دارند.

وی با اشاره به تعداد دستیاران گروه جراحی گفت: ۶۹ دستیار جراحی عمومی و بیش از ۳۰ دستیار فوق تخصصی جراحی پلاستیک، اطفال، عروق، قلب و توراکس در بیمارستان‌های دانشگاه آموزش می‌بینند.

ظفرقندی گفت: یکی از برنامه‌هایی که اجرا می‌کنیم، برگزاری آزمون جامع برای تمامی دستیاران جراحی عمومی سه بیمارستان امام خمینی، سینا و شریعتی است. در این آزمون همه اساتید حضور دارند و فرصت خوبی برای تبادل‌نظر و همسویی بین بخش‌های مختلف فراهم و به آمادگی دستیاران در آزمون بورد هم کمک می گردد.

وی با تأکید بر توجه گروه جراحی به آموزش کارآموزان و کارورزان و اقدامات گسترده‌ای که در این زمینه صورت می‌گیرد گفت: کارگاه ATLS با همکاری گروه‌های جراحی عمومی، ارتوپدی، جراحی اعصاب و طب اورژانس باهدف ارتقا سطح دانش تروما در کشور برگزار می گردد و امیدواریم با این اقدام میزان مرگ‌ و میر ناشی از حوادث در بیمارستان‌ها کاهش یابد.

مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ساماندهی حضور دانشجویان در کلاس‌های جراحی  گفت: با اقداماتی که صورت گرفته، میزان حضور دانشجویان در کلاس‌های درس جراح نظری و عملی جراحی از ۲۰ درصد به ۹۰ درصد افزایش‌یافته است.

وی در توضیح فعالیت‌های پژوهشی این گروه گفت: ارتباط نزدیکی بین گروه و مراکز تحقیقاتی مرتبط با جراحی برقرار کردیم به‌عنوان نمونه پایان‌نامه‌ها با همکاری مرکز تحقیقات تروما تدوین می‌شوند تا امکان استخراج مقاله افزایش یابد.

ظفرقندی با اشاره به ایجاد بانک اطلاعاتی پایان‌نامه‌ها و طرح‌های تحقیقاتی گفت: از سال ۹۰ تا تیرماه ۹۷ در مقطع پزشکی عمومی ۱۷۰ و در مقطع تخصصی ۱۲۹ پایان‌نامه پیشنهاد و ۵۲ طرح تحقیقاتی ارائه‌شده است. همچنین بیش از ۸۰ پایان‌نامه در مقطع فوق تخصصی رشته‌های مختلف پیشنهاد شده است.

وی با تأکید بر فعالیت گروه در زمینه تحقق برنامه ۴ ساله دانشکده و دانشگاه گفت: به این منظور با اعضای هیئت علمی جوان جلسات جداگانه‌ای را برگزار می‌کنیم تا ضمن شنیدن نظرات آن‌ها انتظارات گروه و دانشگاه را به آنان اعلام کنیم.

مدیر گروه جراحی دانشگاه علوم پزشکی تهران با اشاره به ایجاد بخش‌های فلوشیپ جدید در دانشگاه گفت: در این مدت فلوشیپ جراحی پیوند کبد و هپاتوبیلیاری، جراحی پستان، کولورکتال،  لاپاروسکوپی، جراحی عروق را در دانشگاه راه‌اندازی کردیم.

دکتر عباسعلی کریمی رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران در جمع‌بندی مباحث مطرح‌شده گفت: در هیئت رئیسه دانشگاه، برنامه‌ریزی‌شده که گروه‌های آموزشی به‌تدریج گزارشی از مجموعه فعالیت‌های رشته خود را به دانشگاه ارائه دهند تا هم در این زمینه اطلاع‌رسانی شود و هم دانشگاه به رفع مسائل و مشکلات آنان کمک کند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با تأکید بر توجه دانشگاه به آموزش پزشکی عمومی گفت: با توجه به این رویکرد، ابتدا از گروه داخلی و سپس از گروه جراحی دعوت کردیم که برنامه‌ها و چالش‌های خود را به دانشگاه اعلام کنند.

وی یادآور شد: افزون بر گروه‌های آموزشی از پژوهشکده‌ها و گروه‌های تحقیقاتی دانشگاه نیز دعوت خواهیم که برنامه‌های خود را در هیات رئیسه مطرح کنند و تاکنون پژوهشکده علوم دارویی به‌عنوان نخستین مرکز به هیئت رئیسه دعوت‌ شده است.

کریمی عملکرد گروه جراحی دانشگاه را مثبت ارزیابی کرد و گفت: با شناختی که از دکتر ظفرقندی دارم و با توجه به عملکرد خوبی که دارد با اطمینان می‌توان دکتر ظفرقندی را به‌عنوان یک معلم واقعی در دانشگاه مثال زد. جنبه‌های اخلاقی، رفتاری و حرفه‌ای ایشان در ارتباط با سطوح مختلف فراگیران و حتی اساتید جوان می‌تواند به‌عنوان الگو مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به انتظارات دانشگاه از گروه جراحی گفت: بخش جراحی بیمارستان امیراعلم که درگذشته جزء بهترین بخش‌های جراحی دانشگاه بوده در حال حاضر با مشکل کمبود هیئت علمی مواجه است و انتظار داریم گروه جراحی با همکاری دانشکده پزشکی زمینه جذب جراحان جوان را به این بخش فراهم کند تا بتواند همچون گذشته فعالیت‌های خود را توسعه دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه کمبود در بخش‌های مختلف جراحی وجود دارد ادامه داد: به‌مرور زمان نیروهای خوب را معرفی کنید تا بخش‌های جراحی از نظر نیروی انسانی بازسازی و نوسازی شده و  فعالیت این بخش احیا شود.

وی درباره نیاز بخش زنان به همکاری گروه جراحی گفت: درگذشته بیمارستان سینا انکال بیمارستان زنان بود؛ لازم است این بیمارستان همچنان این مسئولیت را تقبل کند و بیمارستان زنان را مورد حمایت قرار دهد.

کریمی با تأکید بر تعامل اعضای هیئت علمی جوان با دانشکده پزشکی گفت: دوره‌ای که من مسئولیت دانشکده پزشکی را بر عهده داشتم قبل از جذب هیئت علمی با تک‌تک آنان مصاحبه می‌کردم. از دکتر نفیسی هم می‌خواهم پیش از جذب هیئت علمی‌های جوان با آنان مصاحبه کند و انتظارات دانشکده و دانشگاه را برای آنان تشریح کند. افرادی که به‌عنوان هیئت علمی جذب می‌شوند باید علاقه‌مند به دانشگاه باشند.

تگ هاي مطلب: جذب هیئت علمی
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی