سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

آغاز پذیرش طلبه در حوزه‌های علمیه سراسر کشور/ توجه به کیفی گزینی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
24 بهمن

، حجت الاسلام مهدی رستم نژاد ظهر چهارشنبه در نشست خبری پذیرش حوزه‌های علمیه در سال تحصیلی ۱۳۹۸-۹۹ با اصحاب رسانه که در مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار شد، با اشاره به اینکه حوزه در طول تاریخ سنگربان مرزهای عقیدتی و فکری جوامعه دینی بوده، اظهار کرد: حوزه علمیه در یکی از گذرگاه‌های حساس تاریخی قرار داده شده است؛ ندای انقلاب از حوزه برخاسته و حوزه پایگاه مکتب اهل بیت(ع) است.

وی ادامه داد: تیرهای شبهه و وسوسه متوجه کانون‌های دینی شده و تمامی معاندان اسلام همتشان را صرف این مسئله کرده‌اند تا دچار آسیب و اختلال کنند.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه حوزه علمیه باید از مرزهای فکری و عقیدتی جوامع دینی پاسداری کند، ادامه داد: سربازان حوزه علمیه‌ قبل از انقلاب و موقعیت کنونی باید از نظر تجهیز به علوم روز و مهارت‌های روزمره با توجه به نیازهای زمان و وضعیت موجود، متفاوت باشند.

حجت‌الاسلام رستم‌نژاد بیان کرد: پذیرش حوزه‌های علمیه از امروز ۲۴ بهمن‌ماه در دو مرحله برای سال تحصیلی ۹۸ -۹۹ آغاز شده که مرحله نخست تا ۲۷ اسفند و مرحله دوم از ۱۷ فروردین تا ۲۲ فروردین ثبت نام انجام شده و آزمون روز ۳۰ فروردین‌ماه ۹۸ برگزار می گردد.

وی با اشاره به اینکه داوطلبان از مقطع سیکل، دیپلم و دانشگاهی می‌توانند ثبت نام کنند، عنوان کرد: داوطلبان برای اطلاعات بیشتر به سایت معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به آدرس http://howzeh-qom.ir ،کانال پذیرش حوزه‌های علمیه به آدرس  http://eitaa.com/pazireshhoowzeh  و مدیریت‌های استانی و مدارس علمیه سراسر کشور مراجعه کنند.

شرایط پذیرش در حوزه‌های علمیه

معاون آموزشی حوزه‌های علمیه ادامه داد: قبولی حداقل پایه نهم دوره اول متوسطه با حداکثر سن ۱۸ سال (متولدین ۱۳۸۰)، داشتن حداقل مدرک دیپلم، پیش دانشگاهی و یا دوازدهم دوره دوم متوسطه برای داوطلبان دوره سفیران هدایت، التزام به تعهدات و قوانین مرکز مدیریت حوزه­‌های علمیه، اضافه شدن مدت خدمت سربازی به حداکثر سن از شرایط ثبت نام در حوزه‌های علمیه است.

وی با اشاره به اینکه حافظ کل قرآن و نهج‌­البلاغه، حافظ یک ششم قرآن کریم یا نهج البلاغه، خانواده محترم ایثارگران، رتبه‌­های برتر علمی کشوری امتیازاتی است که در آزمون ورودی حوزه‌های علمیه لحاظ می گردد، اضافه کرد: ظرفیت پذیرش حوزه‌های علمیه در سراسر کشور ۱۳ هزار نفر است اما در نهایت با توجه به تجربه سال‌های گذشته یک چهارم یعنی به طور تقریبی ۵ هزار نفر پذیرفته می‌شوند؛ چرا که پذیرش در حوزه‌های علمیه زمان‌بر است و ۶ ماه طول می‌کشد که در هر بخشی عده‌ای ریزش می‌کنند.

حجت الاسلام رستم‌نژاد با تأکید بر اینکه به دنبال بهترین‌ها هستیم و افرادی که واقعاً همت بالایی دارند باید وارد حوزه شوند، گفت: معاونت آموزش حوزه‌های علمیه به دنبال افزایش آمار، اعداد و ارقام نیست بلکه توانایی علمی، بومی سازی، آمادگی برای ادامه تحصیل در حوزه علمیه، پذیرش در مصاحبه علمی، از اولویت‌هایی است که در پذیرش داوطلبان لحاظ می گردد.

وی اضافه کرد: در مطالعات انجام شده برای افق ۱۴۱۴ به ۱۰۰ هزار روحانی نیاز داریم اما با این‌وجود از دو سال پیش پذیرش محدودتر شده و تنها دلیل این مهم کیفی گزینی است.

معاون آموزش حوزه‌های علمیه با اشاره به اینکه بیشترین آمار پذیرش مربوط به داوطلبان با مدرک سیکل است، تصریح کرد: از ائمه جمعه و جماعات، مبلغین طرح هجرت، سازمان بسیج اساتید طلاب، مدیران مدارس آموزش پرورش، مدیران و طلاب و اساتید حوزه‌های علمیه درخواست می‌کنیم که در این امر مهم، مقدس و حیاتی کمک کنند و افراد با آمادگی روحی و از خانواده‌های عمیق و اصیل را به شرکت در آزمون حوزه‌های علمیه دعوت کنند.

منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی