سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

جزییات کامل حذف کنکور

رییس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس در حذف کنکور کاملا مصمم است، اما اجرای کامل این قانون به 5 سال زمان و صرف بودجه متناسب نیاز دارد.

به گزارش سرویس دانشگاهی ایسنا، محمد مهدی زاهدی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دوم سیما، افزود: حذف کنکور به بسترسازی مناسب و عزم جدی و همکاری تمام نهادهای مرتبط نیاز دارد و مجلس نهم با درک این اولویت تمام قدرت نظارتی خود را برای رسیدن به این هدف بکار خواهد بست.

رییس سازمان سنجش: ضرورت استانداردسازی آزمون‌های سال‌های اول و دوم متوسطه ابراهیم خدایی سرپرست سازمان سنجش نیز که بصورت تلفنی در این برنامه حضور داشت گفت: آنچه حائز اهمیت است سنجش دقیق 10 درصد بالای داوطلبان است که بیشترین رقابت در آن بخش مشاهده می‌شود و انتظار داریم با شیب ملایم تا پایان سال هدف، شاهد اجرای مناسب حذف کنکور باشیم.

وی تاکید کرد: وقت چندانی نداریم و باید استانداردسازی آزمون‌های سال‌های اول و دوم متوسطه هر چه سریعتر آغاز شود. معاون وزارت آموزش و پرورش: می‌توانیم قول دهیم در 5 سال آینده قانون حذف کنکور اجرا خواهد شد در این برنامه همچنین ابراهیم سحرخیز معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش نیز گفت: بهترین بستری که باید فراهم شود استانداردسازی بخش سه سال آخر متوسطه است و گامهای خوبی در این خصوص برداشته شده است .

وی افزود: درحال حاضر فقط سال سوم متوسطه سنجش استانداردی دارد که در سالهای بعد با ایجاد مرکز سنجش در آموزش و پرورش سالهای اول و دوم نیز آزمون‌های استانداردی خواهند داشت.

معاون آ‌موزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش افزود: در سالهای گذشته کارگروهی که برای اجرای قانون حذف کنکور تشکیل شده بود عزم چندانی برای ثمر نشاندن قانون نداشت اما امروز در شرایطی هستیم که می توانیم قول دهیم در 5 سال آینده قطعا جامعه شاهد اجرای توام با عدالت قانون حذف کنکور خواهد بود. سحرخیر گفت: وزارت آموزش و پرورش مکلف است سند تحول را در درون خود اجرا کند و اجرای قانون حذف کنکور بخشی از اجرای این سند محسوب می‌شود.

تگ هاي مطلب: سازمان سنجش, حذف کنکور, بدون کنکور, sanjesh.org, کارشناسی
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی