سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

ایجاد دانشگاه‌های تک جنسیتی قانونی است

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
14 اسفند
ایجاد دانشگاه‌های تک جنسیتی قانونی است
دبیر منطقه 2 دانشگاه آزاد اسلامی، مهندسی فرهنگی بر اساس معارف اسلامی را لازمه تحقق سند چشم‌انداز فرهنگی عنوان کرد.
شهریار حسن زاده در چهارمین نشست شورای فرهنگی منطقه 2 دانشگاه آزاد، با اشاره به ترسیم فرهنگی واحدها و مراکز منطقه 2 در برنامه پنج‌ساله، گفت: اسلامی شدن دانشگاه‌ها و بازنگری در سرفصل‌ها و شیوه‌های آموزشی در دانشگاه‌ها از جمله برنامه‌هایی است که باید در سیاست‌های فرهنگی واحدهای دانشگاهی قرار گیرد.

 

وی با تاکید بر برنامه‌ریزی برای نیل به افق فرهنگی منطقه در راستای ایران اسلامی 1404، خاطرنشان کرد: مهندسی فرهنگی با هدف اسلامی شدن دانشگاه‌ها و بر اساس سیاست‌های راهبردی فرهنگی کشور در حوزه آموزش عالی و با ایده‌های دانشگاه آزاد می‌تواند نقش بسزایی در مسیر تحقق سند چشم‌انداز و رسیدن به افق فرهنگی داشته باشد.

 

حسن زاده بر گسترش فعالیت دانشگاه آزاد بر محوریت تک جنسیتی کردن دانشگاه‌ها تاکید کرد و افزود: ایجاد دانشگاه‌های تک جنسیتی قانونی و هویتی است و کسانی که واژه‌های تبعیض جنسیتی را به کار می‌برند، سعی دارند تا فضای دانشگاه‌های کشور را تیره و تار نشان دهند.

 

وی پیگیری و اجرای موفق طرح عفاف و حجاب را از مسئولان دفاتر فرهنگ اسلامی منطقه 2 خواستار شد و افزود: دانشگاه‌ آزاد از بعد فرهنگی برنامه‌های قابل توجهی اجرا کرده است که مهم‌ترین آن پیگیری طرح عفاف و حجاب در دانشگاه‌هاست.

 

در ادامه محمدباقر محسنی رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد خوی با تاکید بر نقش تاثیرگذار اساتید در تعلیم و تربیت دانشجویان در دانشگاه‌ها، گفت: با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان باید با کارهای زیربنایی و با عزمی راسخ در توسعه و نشر فرهنگ اصیل گام برداشت.

 

وی با تاکید بر این که دانشگاه باید مرکز تعلیم و تهذیب نفس باشد، گفت: هیچ عبادتی بالاتر از آموزش و تربیت نیست.

 

وی با بیان اینکه واحد خوی با بیش از 6400 دانشجو در رشته‌های فنی و مهندسی از جمله دانشگاه‌های پیشرو و بسیار بزرگ در منطقه 2 محسوب می‌شود، خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد پس از سه دهه از عمر پربرکت خود به درختی تناور و با نشاطی تبدیل شده است که بخش وسیعی از جامعه ایران اسلامی از میوه‌های شیرین آن بهره‌مند شده‌اند.

 

رییس دانشگاه آزاد واحد خوی به نقش حساس دفاتر فرهنگ اسلامی در دانشگاه‌ها اشاره نمود و افزود: عصری که به عصر ارتباط شهرت یافته و مرزهای فرهنگی فرو ریخته است، امواج این امکان را دارند که لجام گسیخته و بی‌مهابا از روش‌های گوناگونی همچون فضای اینترنت و ماهواره تا عمق خانه‌ها نفوذ کرده و همه ارزش‌های فرهنگی یک ملت را مورد تهدید قرار دهند، بنابراین اگر مقابله مناسب انجام شود امکان تأثیرگذاری وجود دارد.

 

وی با بیان اینکه با توجه به هجمه‌های فرهنگی دشمنان، دفاتر فرهنگ اسلامی می‌توانند با کارهای زیربنایی و عزمی راسخ در توسعه و نشر فرهنگ اصیل گام‌های اساسی بردارند، بر نقش کلیدی و تأثیرگذار اساتید و عوامل دخیل در امر تعلیم و تربیت دانشجویان در دانشگاه‌ها تاکید نمود.

 

محسنی افزود: همان‌گونه که فرهنگ اصیل اسلامی از طریق اساتید دانشگاه به دانشجویان منتقل می‌شود، در مقابل فرهنگ ابتذال و ذلت‌پذیری، بی‌تفاوتی و مسئولیت‌گریزی نیز ممکن است توسط همین اساتید تولید شده و منتقل شود، بنابراین با شناخت نقاط ضعف اساتید و کارکنان و رفع آن‌ها و همچنین ایجاد یک انسجام درونی و عزمی راسخ باید در تربیت نسلی عزت‌آفرین گام برداشت.


تگ هاي مطلب: تک جنسیتی کردن دانشگاه, تفکیک جنسیتی دانشگاه ها, جداسازی دختران و پسران
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی