سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

پربازدیدترین اخبار آموزش عالی در سال 91

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
10 فروردین
پربازدیدترین اخبار آموزش عالی در سال 91
ماجرای دفاع فرهاد رهبر از پذیرش دانشجوی پولی، حذف دختران از 77 رشته دانشگاهی، ماجرای تعطیل شدن واحد آکسفورد دانشگاه آزاد، شرکت معاون رئیس جمهور در دکتری 55 میلیون تومانی دانشگاه تهران و چند چهره سیاسی که در عرصه دانشگاهی خبرساز شدند، پر بازدیدترین اخبار آموزش عالی در سال 91 به شمار می آیند.

وقتی که فرهاد رهبر مدافع پذیرش پولی شد

به گزارش خبرنگار مهر، پس از مجوز وزارت علوم برای راه اندازی دانشگاه تهران 2 و حواشی که راه اندازی این دانشگاه پولی برای پذیرش دانشجوی دکتری و کارشناسی ارشد داشت، فرهاد رهبر که همیشه سکوت می کرد، امسال سکوتش را شکست و در دفاع از این دانشگاه پولی، گفت: اگر دانشگاه تهران 2 بد است تعطیلش کنیم.

وی البته تاکید هم کرد این شهریه های میلیونی بابت خلق ظرفیت در دانشگاه تهران 2 از دانشجویان متقاضی دریافت می شود.

این خبر که یکی از پربازدیدترین اخبار آموزش عالی در سال جاری بود روی خروجی بسیاری از سایتها قرار گرفت.

پیام‌گیر تلفن واحد آکسفورد فعال است

پس از خروج مهدی هاشمی از واحد آکسفورد دانشگاه آزاد و مشکلاتی که انگلستان برای ادامه فعالیت این واحد بین الملل به وجود آورد، خبر رسید که مجوزهای دریافت شده این دانشگاه تنها یک بار از مسیر وزارت علوم گذشته است.

این در حالیست که علیرغم تعطیلی آکسفورد از سال گذشته تاکنون پیغام گیر این دانشگاه فعال است این خبر هم مورد استقبال بسیاری از مخاطبان قرار گرفت.

معاونی که دکتری 55 میلیونی می خواهد

در سال گذشته، دانشگاه تهران 2 نخستین دور جدید پذیرش دانشجوی دکتری خود را با دریافت شهریه 55 میلیون تومانی شروع کرد.

محمد جواد محمدی زاده – رئیس سازمان محیط زیست و معاون رئیس جمهور هم یکی از متقاضیان دریافت مدرک دکتری 55 میلیونی بود.

حضور وی در اتاق مصاحبه ساعتها به طول انجامید و گزارش مهر از فرایند این مصاحبه و حاشیه هایی که به همراه داشت، یکی پر از بازدیدترین گزارشهای سال شد.

حذف دختران از 77 رشته دانشگاهی

در سالی که گذشت، پس از انتشار دفترچه انتخاب رشته کنکور سراسری سال 91، دختران از تحصیل در 77 رشته دانشگاهی محروم شده بودند.

بر این اساس، 36 دانشگاه کشور ظرفیت پذیرش دختران را در برخی از رشته های دانشگاهی در دفترچه انتخاب رشته سال 91 حذف کردند.

دامنه این حذف ظرفیت به تعداد زیادی از رشته هایی کشیده شه که به نظر نمی آید ارتباطی با جنسیت داشته باشند. رشته هایی همچون حسابداری، علوم تربیتی و راهنمایی و مشاوره، مرمت بناهای تاریخی و شیمی محض و ... ده ها رشته دیگر از جمله این رشته ها قرار گرفته بودند.

تمایل لاریجانی به مذاکره با آمریکا در قعر جهنم

محمد جواد لاریجانی که یک چهره علمی و دانشگاهی کشور نیز به شمار می آید، امسال پر بازدیدترین نظرش را در گیلان و در میان معاونان آموزشی دانشگاههای کشور بیان کرد.

وی درباره مذاکره ایران با آمریکا نظرش را مطرح و تاکید کرد که " اگر منافع نظام ایجاب کند با آمریکا حتی در قعر جهنم مذاکره می‌کنیم".

چه کسی وزن دکتری را بالا و پایین می برد؟!

پس از حرف و حدیثهای بسیار درباره تغییر وزن آزمون دکتری، رضا روستا آزاد در این باره انتقادی را مطرح کرد، انتقادی که به جرات می توان گفت خط بطلان کشیدن بر تمام تاکیدات وزارت علوم بود.

مصاحبه روستا آزاد با مهر درباره وزن آزمون دکتری تبدیل به یکی از کلیک خور ترین اخبار آموزش عالی در سال گذشته شد.

روستا آزاد در واکنش به تغییر وزن آزمون دکتری، تاکید کرد که " خودمان در دانشگاه وزن مصاحبه دکتری را بالا و پایین می‌بریم. "

سریال ستاره دارها در سال 91

دانشجوی ستاره دار و ادامه روند ستاره دار کردن دانشجویان در آموزش عالی کشور، موضوعی بود که در سال 91 از سوی رسانه های مختلف کشور دوباره  مورد نقد و ارزیابی قرار گرفت.

یکی از مسئولان وزارت علوم با تکذیب روند ستاره دار کردن دانشجویان در زمان وزارت کامران دانشجو از مصوبه ای خبر داد که سالهای گذشته و توسط رئیس جمهور اسبق ایران یعنی سید محمد خاتمی برای ستاره دار کردن دانشجویان اعلام شده بود.

ماجراهای تحصیل مشایی در سال گذشته

اسفندیار رحیم مشایی در سالی که گذشت نه تنها در عرصه سیاست بلکه در عرصه آموزش عالی هم اخبار پر بازدیدی را از آن خود کرد.

مشایی از دانشگاههای تربیت مدرس و پیام نور مجوز پذیرش گرفت اما به علت عدم ارسال مدارکش به دانشگاه تربیت مدرس، نتوانست در این دانشگاه تحصیل کند.

وی یک بار هم در دانشگاه پیام نور مجوز پذیرش گرفت و رئیس دانشگاه پیام نور اواخر سال 91، با دفاع از قانونی بودن پذیرش مشایی اعلام کرد که همه مسئولان و سایر داوطلبان برای تحصیل در دانشگاه پیام نور باید از سد آزمون و سازمان سنجش بگذرند.

تحصیل دولتمردان در دانشگاه علم و صنعت

شیخ الاسلامی وزیر برکنار شده کار، دانشجو وزیر علوم، احمدی نژاد و غضنفری وزیر صنعت، چهار مقام مسئولی هستند که در دانشگاه علم و صنعت تدریس می کنند. بررسی آخرین وضعیت تحصیلی این 4 دولت مرد در سال جاری از پربازدیدترین اخبار آموزش عالی در سال گذشته به شمار رفت.

نامه خصوصی احمدی نژاد به وزیرش

در روزهای پایانی سال 91، احمدی نژاد که با مقاومت کامران دانشجو برای برکنار کردن فرهاد رهبر و بیژن رنجبر مواجه شده بود، نامه ای را که در آن درخواستش را مطرح کرده بود رسانه ای کرد. نامه ای که حواشی زیاد و سکوت وزیر علوم را به دنبال داشت.

تگ هاي مطلب: پربازدیدترین خبر, پربازدیدترین اخبار
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی