سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

احتمال لغو تغییر تقویم آموزشی دانشگاه‌ها در زمان انتخابات

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
4 اردیبهشت

قائم مقام سیاسی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل اظهار کرد: تعطیلی زودهنگام دانشگاه‌ها، لطمه بزرگی به نشاط سیاسی کشور وارد می‌کند.

میکائیل دیانی در گفت‌وگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، خاطرنشان کرد: همانطور که جامعه‌شناسان سیاسی معتقدند، در دنیای امروز جنبش‌های دانشجویی به عنوان جریانی پیشرو شناخته می‌شوند. آیت‌الله بهشتی نیز دانشجو را همانند مؤذنی توصیف می‌کند که اگر خواب بماند، نماز جامعه‌ای قضا می‌شود.

وی با اشاره به آغاز فصل انتخابات و نقش دانشجویان در این برهه اظهار کرد: درفصل انتخابات، اولین جایی که در آن بحث‌های انتخاباتی مطرح می‌شود، دانشگاه است که به تبع، صحبت‌هایی که در این فضای دانشجویی مطرح می‌شود،‌ به فضای اصلی جامعه نیز منتقل خواهد شد؛ چراکه در هر خانواده‌ای دانشجویی وجود دارد و مرجع صحبت‌ها و مشاوره‌ها عموما این قشر فرهیخته هستند که این‌ها نیز از فضای دانشگاه تزریق فکری می‌شوند.

دیانی با بیان اینکه "تا به امروز برخی از دانشگاه‌ها وارد بحث‌های انتخاباتی شده‌اند"، افزود: زمانی که این بحث‌ها بخواهد به اوج خود برسد، با تصمیم‌های اتخاذ شده توسط مسئولان دانشگاهی، دانشگاه‌ها تعطیل شده و یک شوک بزرگ به فضای دانشگاهی کشور وارد می‌شود.

وی ادامه داد: اگر مسئولان دانشگاهی همچون گذشته برگزاری جلسات انتخاباتی و از این دست برنامه‌ها را بر عهده خود دانشجویان و تشکل‌های دانشجویی بگذارند و با دخالت‌های خود مانع از برگزاری این برنامه‌ها شوند، تشکل‌های دانشجویی می‌توانند بهتر از هر روش دیگری این فضا را مدیریت کنند و پیش ببرند.

این فعال دانشجویی افزود: اگر مسئولان دانشگاهی اجازه کامل فعالیت را به تشکل‌های دانشجویی بدهند، قطعا بهترین، پویاترین و بانشاط‌ترین فضای سیاسی متناسب با فضای دانشگاهی فراهم خواهد شد؛ چراکه سخنی که از زبان دانشجویان در فضای دانشگاهی می‌پیچید، قطعا بهترین گیرایی را برای دانشجویان به همراه خواهد داشت.

قائم مقام اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل در ادامه، در ارتباط با تغییر تقویم آموزشی و تغییر زمان برگزاری امتحانات پایان ترم، با بیان اینکه "اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل منتظر تصمیمات وزارت علوم است"، خاطرنشان کرد: اخیرا معاون آموزشی وزارت علوم اعلام کرده بود که «دانشگاه در ایام انتخابات تعطیل نیست». اتحادیه این صحبت را به عنوان قدمی مثبت می‌داند که از طریق وزارت علوم برداشته شده است ولی با این حال ما منتظر هستیم وزارت علوم به این نتیجه برسد که دانشگاه‌ها تا موعد مقرر خود دایر باشند و امتحانات پایان ترم نیز در موعد مقرر خود برگزار شود.

وی اضافه کرد: شورای مرکزی اتحادیه در این مورد موضع رسمی خود را قبلا اعلام کرده است و تا چند روز آتی منتظر تصمیم‌گیری وزارت علوم در این زمینه می‌مانیم. پس در جلسه‌ای که در شورای مرکزی برگزار خواهد شد، یک تصمیم قطعی نسبت به این مساله می‌گیریم.

این فعال دانشجویی در پایان، با بیان اینکه "مهم‌ترین وظیفه تشکل‌های دانشجویی، معرفی شاخص‌های یک رییس‌جمهور خوب به مردم و جهت‌دهی به جامعه است"، گفت: اتحادیه طی یک سال گذشته در راستای گفتمان‌سازی برای انتخابات، گفتمان پیشرفت، عدالت و مقاومت را مطرح و در این جهت نیز نشست‌های تخصصی گوناگونی برگزار کرده است. این حرکت به جامعه جهت‌دهی خاصی داده است و این جهت‌دهی، در گفتمان‌ها و شعارهایی که توسط کاندیداها مطرح می‌شود مشخص است و این یکی از کارکردهای جنبش‌ دانشجویی است.

تگ هاي مطلب: تقویم آموزشی دانشگاه ها, برنامه امتحانات در زمان انتخابات ریاست جمهوری, تغییر تاریخ امتحانات به علت برگزاری انتخابات ریاست جمهوری, تغییر تاریخ امتحانات, برنامه امتحانات نیمسال دوم 92
منبع خبرخبر گزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی