سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

آمار دقیق متقاضیان نقل و انتقال و مهمانی سال 92

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
20 خرداد
آمار دقیق متقاضیان نقل و انتقال و مهمانی سال 92

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم با اشاره به ثبت 32 هزار و 147 تقاضا در سامانه نقل و انتقالات از اول تا انتهای اردیبهشت سال جاری، جزییات این تقاضاها را اعلام کرد.

محمد حسین یوسفی با بیان اینکه از مجموع کل تقاضاها، 14 هزار و 904 تقاضا مربوط به خانم‌ها و 17 هزار و 243 تقاضا مربوط به آقایان است، گفت: از این تعداد 27 هزار و 712 تقاضا توسط دانشجویان مجرد و 4435 درخواست توسط دانشجویان متاهل ثبت شده است.

وی با اشاره به ثبت 22 هزار و 141 تقاضای غیربومی و 10 هزار و شش تقاضای بومی در میان درخواست‌های سامانه نقل و انتقالات، تصریح کرد: این روند نشان می‌دهد که فرآیند بومی گزینی در دانشگاه‌ها جای کار بیشتری دارد به گونه‌ای که اگر بر اساس این فرآیند، در کنکور تعداد بیشتری از افراد غیر بومی در نزدیک محل زندگی خود پذیرش شوند، ا ین تقاضا برای نقل و انتقال کاهش می‌یابد.

یوسفی با بیان اینکه از تقاضاهای موجود 24 هزار و 888 تقاضا مربوط به دوره روزانه و 7259 تقاضا مربوط به دوره شبانه است، اظهارکرد: این موضوع نشان می‌دهد که دانشجویان در دوره شبانه، بیشتر به محل تحصیل خود اهمیت می‌دهند.

به گفته وی تعداد تقاضاها به تفکیک مقاطع تحصیلی به شکل 21 هزار و 363 تقاضا برای کارشناسی پیوسته، 7198 تقاضا برای کاردانی و 3472 تقاضا برای کارشناسی ناپیوسته است.

مدیر کل امور دانشجویان داخل وزارت علوم، خاطرنشان کرد: از مجموع کل تقاضاها، 21 هزار و 391 تقاضای مهمانی، 3173 تقاضای انتقال، 3078 تقاضای تمدید مهمانی و 4505 تقاضای مهمانی دائم در سامانه به ثبت رسیده است.

یوسفی همچنین درباره آمار تقاضاها به تفکیک دانشگاه‌های مختلف نیز، اظهارکرد: 19 هزار و 448 تقاضا مربوط به دانشگاه‌های دولتی، 6188 تقاضا مربوطط به دانشکده‌های فنی و حرفه‌ای و 6511 تقاضا مربوط به دانشگاه‌های غیردولتی و غیرانتفاعی است.

وی در ادامه با بیان اینکه در حال حاضر امکان ثبت درخواست‌های دانشگاه جامع علمی کاربردی و دانشگاه پیام نور وجود ندارد، گفت: با توجه به اینکه سامانه نقل و انتقالات وزارت علوم حدود سه سال سابقه دارد و جای خود را در بین دانشجویان، افکار عمومی و اصحاب رسانه باز کرده است، آمادگی داریم که چنانچه دانشگاه‌های علوم پزشکی و آزاد نیز بخواهند، همه تقاضاها از طریق این سامانه به ثبت برسد و به نقطه‌ای برسیم که هر دانشجویی در هر نقطه از کشور برای نقل و انتقال و مهمانی وارد یک سامانه متمرکز شود.

یوسفی با بیان اینکه پراکندگی باعث افزایش احتمال اشتباهات می‌شود، خاطرنشان کرد: ممکن است دانشجویان به سامانه ورود اشتباه داشته باشند و یا ثبت تقاضا به صورت اشتباه در سامانه دانشگاه دیگری انجام شود، البته بدیهی است که وقتی می‌گوییم تجمیع، منظورمان تجمیع درخواست‌ها با لحاظ اقتضائات هر دانشگاه خواهد بود، بدون اینکه به آیین‌نامه دانشگاه‌ها ورود پیدا کنیم.

تگ هاي مطلب: انتقالی, مهمانی, تقاضای مهمانی, تقاضای انتقالی
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی