سایت کاریابی جویا کار
ثبت نام وام ازدواج

جهت ثبت نام وام ازدواج به صورت فوری کلیک کنید

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تدوین شیوه نامه ساماندهی دستفروشان خوزستان/پرداخت تسهیلات ازدواج

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / وام ازدواج
10 مهر

بر اساس اطلاعات ، مهدی امرائی ظهر امروز دوشنبه در جریان بازدید از محل ساخت بازارچه دستفروشان در اروندکنار در جمع با خبرنگاران اظهار کرد: اگر چه در بحث شناسایی و ساماندهی دستفروشان ادارات مختلفی درگیر هستند، اما پرداخت تسهیلات در قالب فرد حقیقی صورت می گیرد که برای این منظور یا فرد (دستفروش) شناسایی و معرفی می گردد و یا در قالب تعاونی این تسهیلات پرداخت می گردد.

وی اضافه کرد: برای این کار چند تعاونی به عنوان پشتیبان های ارشد تعیین می گردد که در درون تفاهمنامه قرار می گیرند، تعاونی افراد را به ما معرفی می نماید و ما نیز تضمین های لازم را از تعاونی دریافت می کنیم.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان ابراز امیدواری کرد تا نتایج انجام کارهای کارشناسی هر چه سریعتر به صندوق کارآفرینی برسد.

وی تصریح کرد: با توجه به تنوع پرداختی که در صندوق هست ما چندان دغدغه ای در نحوه پرداخت تسهیلات نداریم، امید می رود تا بتوانیم به بهترین و آسان ترین شکل ممکن تسهیلات را پرداخت کنیم.

آمادگی صندوق کارآفرینی برای راه اندازی انواع صنایع خرد و کوچک

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان یادآور شد: این صندوق در رابطه با راه اندازی انواع کسب و کارهای خرد و کوچک در شهر و روستا که توسط افراد توانمند و در قالب مشاغل خانگی (نه به صورت فرد محور) و تحت هدایت و حمایت پشتیبانهای توانمند که سابقه تامین مواد اولیه برای تولید و عرضه خدمات و عرضه محصولات و خدمات به بازار باشد، امکان پرداخت تسهیلات را دارد.

امرائی، موضوع هدایت و حمایت پشتیابان های توانمند را بسیار مهم خواند و گفت: شاید عمده تسهیلاتی که پیشتر به این نوع از مشاغل پرداخت می شد به دلیل اینکه امکان شناسایی و عرضه محصولات را در بازارهای مناسب نداشتند، با شکست مواجه شوند، صندوق کار آفرینی حدود دو سال است که قصد ساماندهی این مشاغل را دارد و در زمان حاضر نیز این کار در حال انجام است.

وی  با بیان اینکه در زمان حاضر در کشور و استان در حوزه های مختلفی اعم از خرد و کوچک، متوسط، متوسط بزرگ و بسیار بزرگ کسب و کارهایی در حال شکل گیری است، ادامه داد: ما در حوزه کسب و کارهای خرد و کوچک همچون صنایع دستی و کارهای مرتبط با حوزه گردشگری تسهیلات پرداخت می کنیم.

پرداخت تسهیلات ۱۰۰ میلیون تومانی قرض الحسنه

وی همچنین عنوان کرد: در صنایع خرد و کوچک و کارگاههایی از این دست با پرداخت تسهیلات کم و ارزان قیمت به کارآفرین امکان انجام، پایدار شدن و رونق در بازار کار وجود دارد، یک کار آفرین واقعی قدر ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه را می داند، او بخش کوچکی از نیازش مربوط به تامین مالی است و بخش عمده کارش را با خلاقیت، توانمندی و سیاست گذاری که انجام می دهد راه می برد.

امرائی تصریح کرد: شهرستان آبادان با سایر شهرستانهای استان تفاوت دارد و بایستی براساس مدل بومی منطقه برای ارائه تسهیلات زمینه سازی کنیم، به محض وصول پیشنهادات ما با مدیرعامل موارد را مطرآبادان دریافت کنیم.

وی گفت: تمایل داریم تا این کار پیش از سه ماهه باقی مانده به آخر سال به سرانجام برسد چرا که هر چه بازده زمانی طولانی تر شود، امکان ساماندهی مد نظر سخت تر می گردد، برای این منظور قصد داریم تا طی یک تفاهمنامه چند جانبه سایر دستگاهها از جمله منطقه آزاد اروند در زمینه تامین یکسری اقلام و لوازم مورد نیاز، اصناف برای صدور مجوزها و فرمانداری برای نظارت بر حسن اجرای طرحها را وارد کار ساماندهی دستفروشان کنیم.

آغاز پرداخت تسهیلات ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومانی به زوجها

رئیس صندوق کارآفرینی امید خوزستان در بخش دیگری از سخنان خود با دعوت از زوجها برای دریافت تسهیلات ادامه داد: در زمان حاضر کار پرداخت تسهیلات برای هر زوج تا سقف ۱۰ میلیون تومان آغاز شده است و باید با مراجعه به سامانه ازدواج بانک مرکزی اقدام به ثبت نام کنند.

به گفته وی، زوجهای تحت پوشش بنیاد شهید، جانبازان و امور ایثارگران، تسهیلات ۲۰ میلیون تومانی دریافت می کنند.

امرائی از آمادگی واحد متبوعه خود برای انعقاد تفاهمنامه، تجهیز منابع با شرکتها، موسسات و نهادها خبر داد و گفت: از تمامی افرادی که امکان ساماندهی کسب و کاری را دارند، دعوت می گردد تا با مراجعه به صندوق و تطبیق شرایط عمومی و اختصاصی صندوق با امکانات و توانمندیهای خود نسبت به دریافت تسهیلات اقدام کنند، به طور قطع برای ساماندهی و ایجاد اشتغال تسهیلات قرض الحسنه در اختیا راین افراد قرار می گیرد.

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان بیان کرد: طرحهای «امید» و «احسان» نیز در جهت حمایت از اشتغال است که می توانند،  به صندوق مراجعه و اطلاعات مربوطه را دریافت کنند.

۹۱ درصد تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد اشتغال پایدار شد

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به پرداخت قریب به ۶۸ میلیارد تومان تسهیلات در سال گذشته تصریح کرد: ۴۶ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان  از این تسهیلات در حوزه اشتغال پرداخت شده است، بر اساس نظارتهای دقیق انجام شده ۹۱ درد از تسهیلات پرداختی منجر به ایجاد اشتغال قطعی شده و برای مابقی نیز منتظر دریافت مجوزها و آغاز بکارشان هستیم.

امرائی یادآور شد: امسال نیز قریب به ۳۰ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان اعتبار کل استان خوزستان است که در چهار فصل سال به طور تفکیکی و در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی، بسته بندی، صنایع خرد و کوچک و صنایع دستی پرداخت می گردد.

لزوم توجه ویژه به بازپرداخت اقساط تسهیلات دریافتی

رئیس صندوق کارآفرینی امید خوزستان از تمامی افرادی که تسهیلات (اعم از ازدواج، سپرده گذاری، اشتغال) دریافت کرده اند و یا قرار است دریافت کنند، خواست تا اقساط را به موقع پرداخت کنند چرا که در غیر این صورت امکان پرداخت تسهیلات در ماههای بعد کاهش می یابد.

وی در ادامه گفت: در زمان حاضر بخشی از اعتبارات استان به دلیل عدم بازگشت بخشی از اعتباراتی که در قالب تسهیلات در سنوات پیش پرداخت شده و باز پرداخت نشده، بلوکه شده است و این مبلغ می تواند زمینه ایجاد اشتغال برای حداقل ۲۰۰ تا ۳۰۰ جوان را فراهم کند.

۱۷ میلیارد تومان از گیرندگان تسهیلات طلب داریم

رئیس صندوق کارآفرینی امید استان خوزستان با اشاره به حدود ۱۱ میلیارد تومان بدهی مشهود الوصول شده و در دست پیگیری در حوزه حقوقی ادامه داد: کل مانده مطالباتمان قریب به ۱۷ میلیارد تومان است که برای تسهیلات قرض الحسنه این رقم بسیار زیاد است.

امرائی ابراز امیدواری کرد تا دریافت کنندگان تسهلات نسبت به بازپرداخت اقساط خود اقدام و این کار را به موقع انجام دهند.

وی اظهار کرد: ما زمانی می توانیم به داوطلبان تسهیلات بدهیم که گردش مالی خوبی را که بخش عمده و اصلی آن در حوزه بازپرداخت اقساط و تجهیز منابع است، به طور مستمر و مرتب در جریان داشته باشیم.

امرائی در پایان تصریح کرد: براساس ضریبی که از منابع استانی دریافت شده، توزیع اعتبار میان شهرستانهای استان انجام شده و در تلاشیم تا با افزایش منابع و اعتبارات بتوانیم بخش خوبی از جامعه هدفمان را پوشش داده و رضایتمندی مردم را نیز جلب کنیم.

منبع خبرخبرگزاری مهر - وام ازدواج
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
دسته بندی ها
تبلیغات متنی