سایت کاریابی جویا کار

جایگزینی برای سالانه ۲۰۰ بازنشسته خطوله لوله انتقال نفت نداریم

دسته بندي: اخبار / استخدام / اخبار حوزه اشتغال
16 مهر

بر اساس اطلاعات ، عباسعلی جعفری نسب شامگاه پنجشنبه، در نشست مطبوعاتی با اصحاب رسانه اظهار داشت:  امروز کمبود اعتبار و نیروی انسانی دو چالش اصلی و پیش روی شرکت خطوط لوله و مخابرات است.

وی در پاسخ به این سوال که آیا کمبود جدی نیروی انسانی سبب پایین آمدن کیفیت کار نشده است، ادامه داد: نیروهای شرکت خطوط لوله و انتقال نفت به شکل شبانه روزی در حال فعالیت هستند و در معرض شدید خطر و حادثه قرار دارند.

 مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران گفت: با وجودی که بروز حادثه به دلیل فرسودگی لوله ها یا به خاطر حوادث انسانی  که همان سو استفاده اشخاص ثالث است، جز لاینفک این شرکت است، اما از ابتدای امسال تاکنون هیچ حادثه ای نداشتیم.

وی در باره مخاطرات و حوادث این خطوط نیز گفت: عمر این خطوط در کشور به طور متوسط ۳۵ سال است که به همین دلیل هم برخی اوقات سبب حوادثی می گردد.

جعفری نسب در ارتباط با علم و تکنولوژی بومی سازی در این شرکت گفت: ۸۰ درصد از نیازهای تجهیزاتی این شرکت توسط صنعتگران و مهندسان ایرانی ساخته می گردد و به نوعی به خودکفایی در این عرصه رسیده ایم.

وی گفت: برای مثال در تولید ماشین آلات دوار با وظیفه اصلی انتقال نفت و فرآورده ها و توربین های گازی که فناوری آن مانند موتور هواپیماست، به خودکفایی رسیده ایم.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران ادامه داد: هم اکنون ۱۶۵ مورد از این دستگاه ها در کل کشور مشغول کار است که هر کدام ۱۴ هزار و ۶۰۰ اسب بخار قدرت دارد.

جعفری نسب ادامه داد: توربین های گازی سه مگاواتی که قیمت مشابه خارجی آن بالغ بر ۲.۵ میلیون دلار است، در داخل کشور ساخته می گردد.

وی ادامه داد: همچنین مهندسان و متخصصان کشور قصد دارند نمونه ۲۵ مگاواتی این توربین ها را تولید کنند و نمونه آزمایشی آن نیز ساخته شده است.

جعفری نسب ادامه داد: ساخت درایور دور متغیر مُبَدل فرکانس برای تنظیم دور موتور برقی که تا حد زیادی از هدررفت انرژی جلوگیری می نماید، توسط یک شرکت علمی ساخته شده و هم اکنون در اهواز در حال کار است.

مدیرعامل شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران اضافه کرد: ساخت این نمونه دستگاه با قدرت سه هزار و ۴۰۰ کیلو وات نیز هم اینک در دستور کار ماست.

منبع خبرخبرگزاری مهر - استخدام
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی