سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

آخرین توصیه‌های توکلی به کنکوری‌های 92

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
21 مرداد
آخرین توصیه‌های توکلی به کنکوری‌های 92

مشاور عالی سازمان سنجش با اشاره به پایان مهلت انتخاب رشته کنکور سراسری 92 در روز سه‌شنبه 22 مرداد ماه، آخرین توصیه‌های خود را به داوطلبان در این زمینه ارائه کرد.

دکتر حسین توکلی با بیان اینکه تا کنون بیش از 135 هزار داوطلب نسبت به انتخاب رشته و تکمیل فرم الکترونیکی اقدام کرده‌اند، گفت: همچنین 3710 داوطلب که در آزمون ثبت‌نام نکرده‌ بودند، تاکنون نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته اقدام کرده‌اند.

 

وی با اشاره به مجاز شدن تمامی داوطلبانی که در این آزمون شرکت کرده‌اند، اظهارکرد: توصیه ما این است که داوطلبان هر چه سریعتر نسبت به انتخاب کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه خود و ثبت آن در فرم الکترنیکی انتخاب رشته اقدام کنند.

 

توکلی با اشاره به انتخاب رشته مجازین کنکور از طریق سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org، گفت: بر اساس دستورالعمل نحوه انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان می‌توانند با وارد کردن شماره پرونده، نام کاربری، رمز ورود و شماره شناسنامه یا شماره پرونده، کدرهگیری و شماره شناسنامه نسبت به ثبت کد رشته محل‌های تحصیلی مورد علاقه از رشته‌های تحصیلی گروه‌ آزمایشی مجاز یا گروه‌های آزمایشی مجاز اقدام کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش درباره نحوه انتخاب رشته داوطلبان، تصریح کرد: کلیه داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می‌توانند پس از دریافت دفترچه راهنما نسبت به انتخاب حداکثر 150 کد رشته محل از میان کدرشته محل‌های مورد علاقه خود از گروه‌های آزمایشی مجاز از بخش اول دفترچه انتخاب رشته اقدام و به ترتیب تقدم علاقه اقدام کنند.

 

وی افزود: همچنین داوطلبانی که غایب جلسه آزمون بودند و یا اصلا در آزمون ثبت‌نام نکرده‌اند، می‌توانند تا اواخر شهریور ماه با ثبت‌نام در رشته محل‌های بدون آزمون، 100 رشته محل بدون آزمون را انتخاب کنند.

 

توکلی با بیان اینکه دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته برای پنج گروه آزمایشی به طور جداگانه تهیه شده است، تصریح کرد: با توجه به اینکه این دفترچه سند انتخاب رشته داوطلبان است، باید پیش از انتخاب رشته با دقت به مطالعه آن بپردازند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش با تاکید بر ضرورت آگاهی از رشته‌های پیش از انتخاب آن‌ها، گفت: داوطلبان بهتر است پیش از انتخاب رشته، با مشورت با دانشجویان، اساتید، فارغ‌التحصیلان و شاغلان رشته‌های مختلف نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کرده و سپس اقدام به انتخاب رشته کنند.

 

وی خاطر نشان کرد: داوطلبان همچنین می‌توانند با مراجعه به سایت اطلاع رسانی دانشگاه‌ها اطلاعات لازم را درباره دانشگاه‌های مختلف کسب کنند.

 

توکلی با اشاره به تسهیلات سازمان سنجش برای انتخاب رشته از جمله ویژه نامه انتخاب رشته، کتاب «انتخاب رشته، انتخاب آینده» و نرم افزار انتخاب رشته به داوطلبان توصیه کرد که برای انتخاب بهتر رشته‌های مورد علاقه خود از این تسهیلات نیز استفاده کنند.

 

مشاور عالی سازمان سنجش تاکید کرد که داوطلبان در هنگام انتخاب کد رشته‌محل‌های مورد علاقه خود به محل دانشگاه، امکانات آن، دوره و مقطع، جنس پذیرش، پذیرش برای نیمسال اول یا دوم، ظرفیت رشته‌ها و ... توجه کنند.

تگ هاي مطلب: انتخاب رشته کنکور سراسری 92, انتخاب رشته, کنکور سراسری, آزمون سراسری, سازمان سنجش, sanjesh.org
منبع خبرخبرگزاری ایسنا
تاريخ انقضاء:22 مرداد 92
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی