سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

دوست داریم امکانات بیشتری را برای سفر به عتبات در اختیار دانشجویان قرار دهیم/اعزام 16 هزار دانشگاهی به عتبات

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
25 دی

بر اساس اطلاعات خبرنگار گروه دانشگاه ، همایش قبل از سفر عتبات دانشگاهیان عصر امروز در دانشگاه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام قاضی عسگر کننده ولی فقیه در امور حج و زیارت در این مراسم گفت: اگر ما اسلام را به صورت یک مجموعه بشناسیم خواهیم دید که همه راه‌ها را برای رساندن انسان به کمال در نظر گرفته است و انسان را در یک مسیر متعالی قرار می‌دهد و او را به کمال نائل می‌کند.

وی ادامه داد: پیامبر (ص) و ائمه معصومین به عنوان یک نمونه انسان کامل به ما معرفی شده است. اسلام اصلا گرایشی به شخص پرستی ندارد. قرآن پیامبر را هم به عنوان عبد و بنده خدا معرفی می‌کند و پیامبر هم می‌گوید من انسانی مانند همه شما هستم با این تفاوت که به من وحی می گردد.

قاضی‌عسگر تصریح کرد: هدف اصلی از زیارت این است که ما با زندگی ائمه معصومین آشنا شویم و از آن الگو و درس زندگی بگیریم.

وی گفت: به ما توصیه شده که هر کسی می‌خواهد به زیارت برود تلاش کند معرفت پیدا کند. معرفت پیدا کردن نسبت به امام و پیامبر کار ساده‌ای نیست و شناخت ائمه معصومین و پیغمبر خیلی زمان می‌برد ولی اگر به این معرفت دست پیدا کنیم زندگی ما دگرگون خواهد شد.

کننده ولی فقیه در امور حج و زیارت با اشاره به خصوصیات اخلاقی ائمه معصومین و پیامبر اکرم (ص) تصریح کرد: ویژگی‌هایی که ما در این بزرگواران سراغ داریم باید برای ما درس زندگی شود و وقتی به زیارت آنها می‌رویم از خصوصیات و ویژگی‌های آنها درس زندگی بگیریم.

وی ادامه داد: فلسفه زیارت آشنا شدن با الگوها و ایجاد و تغییر تحول روحی و اخلاقی و محقق کردن الگوها توسط مردم است.

قاضی عسگر ادامه داد: الگوهایی که می‌توانیم در عتبات از ائمه بگیریم فراوان است. ما باید این الگوها را پیدا کنیم و در زندگی خود آنها را به کار گیریم. 

وی در ادامه با اشاره به درگذشت آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی و خدمات وی در پست‌های مختلف به مردم گفت: آیت‌الله هاشمی 82 سال از خدا عمر گرفت و در وصیت‌نامه‌اش آمده است که من بعد از انقلاب هیچ چیزی به دارایی‌های خودم اضافه نکردم و 90 درصد هزینه‌هایی را که انجام دادم از قبل داشتم و یا آن چیزی بود که قانونا به من تعلق گرفته است.

وی ادامه داد: آیت‌الله هاشمی با رضایت خاطر می‌رود و تعابیرش در مورد رهبری مشخص است که می‌‌گوید هیچکسی را در دنیا پیدا نمی‌کنید که مثل من و رهبری تا این حد صمیمیت داشته باشند و مقام معظم رهبری نیز به 59 سال صمیمیت با آیت‌الله هاشمی اشاره کردند.

قاضی عسگر اظهار داشت: خیلی ها هستند که به دنبال لحظات مادی‌اند که سرنوشت آنها معلوم است ولی هیچ جا اندازه اسلام برای زندگی مردم اهمیت قائل نشده است و در اسلام الگوهای زیادی است که متأسفانه برخی از ما از آن محروم هستیم و رفتارهای ما با رفتارهای پیامبر و ائمه معصومین فاصله دارد.

وی گفت: باید در مورد دعا مطالعه داشته باشیم. قبل از دعا خواندن آمادگی داشته باشید و بدانید در زمانی که دعا استجابت می گردد چه می‌خواهید.

وی اظهار داشت: خیلی دوست داریم امکانات بیشتری را در اختیار دانشجویان قرار دهیم ولی در عراق به خاطر زیر ساخت‌هایی که وجود دارد این کار امکان ندارد. البته عراق با سال‌های قبل خیلی تفاوت کرده و امیدواریم این مسئله روز به روز بهتر شود.

وی در خاتمه اظهار داشت: من معتقدم برای دانشجویان باید یکسری امکانات در نظر گرفته شود و امیدواریم راه برای ما باز شود و از انتقادات و پیشنهادهای بعد از سفر دانشگاهیان و عتبات نیز استقبال می‌کنیم.

در ادامه این همایش حجت‌الاسلام فقیهی رئیس ستاد عمره و عتبات دانشگاهیان گفت: ما قبل از سفر به عتبات باید بدانیم به کجا می‌رویم و برای چه می‌رویم.

وی ادامه داد: امام علی (ع) تنها برای ما شیعیان نیست و غیر از شیعیان نیز در مدح این امام بزرگ مطالبی را بیان کردند.

وی ادامه داد: لازم است دانشگاهیان قبل از سفر به عتبات برنامه‌ریزی کرده و نهج‌البلاغه را مطالعه کنند.

وی در ادامه گفت: 82 هزار نفر برای سفر به عتبات ثبت‌نام کردند که از این تعداد در حدود 16 هزار نفر اعزام خواهند شد و این 16 هزار نفر مطمئن باشند اعمال آنها باعث شده که در این سفر حضور داشته باشند.

وی در خاتمه اظهار داشت: خوردن خاک معصیت دارد اما تربت ابی عبدالله نه تنها حلال است بلکه شفا هم هست. ما باید سعی کنیم یک مقدار حسینی شویم و به یاد داشته باشیم که توبه آدم پذیرفته شده به خاطر گریه‌ای که برای امام حسین (ع) کرد.

لازم به ذکر است در ادامه این مراسم برای دانشجویانی که قرار است به عتبات اعزام شوند برنامه‌هایی مانند مداحی و مسابقه انجام شد.

پایان/

منبع خبرخبرگزاری فارس - دانشگاهی
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی