سایت کاریابی جویا کار

نياز افراد به گروه

دسته بندي: مقالات / روانشناسی و علوم تربیتی
21 آذر

چرا افراد به گروه نیاز دارند ؟

1-               گروه های افراد را برای رسیدن به هدف هایی که امکان حصول آن به تنهایی امکان پذیر نیست کمک می کنند مثلاً تقسیم کار در سازمان باعث می شود که از توانایی های افراد ، به شیوه ای کارآمد تر از زمانی که تنها کار می کنند بهره مند شوند.

2-              گروه کمک می کند تا نیاز های روانی و اجتماعی مهم افراد برآورده شود مثلاً عاطفی مورد توجه واقع شود و احساس امنیت کند.

3-              اعضای گروه دانش و اطلاعاتی را برای همدیگر فراهم می آورند که امکان دستیابی به آن برای افراد به تنهایی امکان ندارد.

4-              عضویت در گروه باعث هویت شخصی ما می شود خیلی مهم است که ما خودمان را عضو چه گروه معرفی می کنیم.

5-              عضویت در گروه باعث می شود ما خودمان را تعریف و توصیف کنیم و همین تعریف خود یکی از عناصر مهم شکل گیری خود است.

6-              به گروه ملحق می شویم تا سرگرم شویم و خوش بگذرانیم مثلاً اردوی تابستانی ضمن این که از این کار لذت می بریم احساس می کنیم فرد موثری هستیم. برای گروه افتخار کسب می کنیم ( مثلاً گروه المپیاد فیزیک،  ریاضی ...)

 

جهت دانلود رايگان فايل به صورت pdf pdf کليک نماييد
تگ هاي مطلب: دانلود روان شناسی, مقاله های روان شناسی, دانلود رایگان مقالات روانشناسی, دانلود روانشناسی, تحقیقات روانشناسی, مقاله روانشناسی, دانلود تحقیق روانشناسی, روانشناسي, روان شناسی, دانلود رایگان روانشناسی, دانلود رایگان مقاله روانشناسی, مقاله روانشناسی pdf
قيمت فايل:8000 تومان
تعداد صفحات:7
خريد فايل word
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی