سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

اجرای طرح «تاپ» برای حل مشکلات کشور توسط دانشگاه ها

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
17 آذر

، برات قبادیان معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت در یک برنامه تلویزیونی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش عالی عرضه محور است، گفت: اگر نگاه ما به کارآفرینی بوده است پس  5 میلیون دانشجو را با چه رویکردی تربیت می کنیم.

وی ادامه داد: در آموزش عالی دو مقطع کارشناسی و تحصیلات تکمیلی داریم که در دو سال اخیر تلاش کرده ایم در دوره کاردانی و کارشناسی، کارآموزی هدفمند را دنبال کنیم تا دانشجو با بازار کار آشنا و بعدها جذب شود. قبل از این، چنین اتفاقی نمی افتاد. اما در دوره کارشناسی ارشد و دکتری یک میلیون دانشجو داریم که اگر ۱۰ درصد یا ۱۰۰ هزار پایان نامه را هدفمند می کردیم به این معنا بود که به سمت حل ۱۰۰ هزار مشکل رفته بودیم.

قبادیان با بیان اینکه دانشگاه‌های نسل اول ایجاد شدند تا برای رفع نیازهای کشور نیرو تربیت کنیم، گفت: برای صنایع وارداتی یا باید افرادی از خارج می آمدند و آن را راه اندازی می کردند یا باید در داخل نیرو تربیت می کردیم که تربیت دانشجوی دوره کاردانی و کارشناسی کفایت می کرد.

وی گفت: اخیرا طرحی برای توسعه اشتغال پایدار ارائه و نیازهای خود را فهرست کردیم. ما و وزارت علوم همکاری هدفمندی برای هدفمند کردن رساله های دانشجویی داریم. از سه کمیسیون مجلس درخواست کرده ایم تا بتوانیم در فصل بودجه بندی، اعتباری نیز برای این طرح بگیریم.

معاون پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت ادامه داد: ما تا آخر سال طرح «تاپ» را پیش می بریم و نیازهای خود را با کمک وزارت علوم فهرست کرده و پایلوت خود را برای حل هزار مساله در دانشگاه ها اجرا می کنیم.

قبادیان در پاسخ به اینکه آیا صنعت، دانشگاه را باور ننموده است اظهار کرد: آموزش عالی خودبخود بیمار نشده بلکه با بی برنامگی بیمار شده و هیچ الگو و مدلی برای پیشبرد دانشگاه نداشته ایم. در عرصه صنعت نیز همین است. اگر آموزش عالی تقاضا محور شود، بسیاری مشکلات حل می گردد. ما معضل ۱۰۰هزار کارگاه و بنگاه صنعتی را برای حل مشکلاتشان فهرست کرده و در اختیار آموزش عالی می گذاریم تا به حل آنها کمک شود.

وی ادامه داد: سوال و دغدغه روشنی که حوزه صنعت از حوزه آموزش عالی دارد این است که نیرویی که شما تربیت می‌کنید به درد ما نمی خورد. آیا برای آینده و تحولات جدیدتر عرصه صنعت آمادگی داریم؟ باید به سمت وضع مطلوب برویم.

تگ هاي مطلب: استخدام کاردانی
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی