سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

آغاز رقابت دانشگاهیان در بخش کتبی جشنواره قرآن و عترت علوم پزشکی

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
8 مرداد

به نقل از وزارت بهداشت ، دکتر محمد مهدی بحرالعلوم با اعلام این خبر ادامه داد: مرحله کشوری بخش کتبی بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت از ساعت ۱۱ صبح سه شنبه ۸ مرداد با شرکت برگزیدگان مرحله دانشگاهی این آزمون در سه گروه دانشجویان، کارکنان و اساتید در دانشگاه‌های منتخب علوم پزشکی آغاز می گردد.

وی ادامه داد: دانشگاهیان وزارت بهداشت در بخش معارف بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت در ۹ رشته احکام، احادیث اهل بیت (ع)، مفاهیم نهج البلاغه، مفاهیم صحیفه سجادیه، ترجمه و تفسیرقرآن کریم، سیره معصومین (ع) حفظ موضوعی قرآن، پرسمان معارفی و سبک زندگی قرآنی با یکدیگر رقابت می‌کنند.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ادامه داد: دانشگاه‌های علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی، کاشان، کرمانشاه، مشهد، شیراز، بوشهر، زاهدان، بندرعباس، کرمان، اهواز، تبریز، گلستان، اردبیل دانشگاه‌های منتخب برگزاری بخش کتبی جشنواره در مرحله کشوری هستند.

بحرالعلوم بخش کتبی این جشنواره را پر مخاطب ترین بخش جشنواره دانست و ادامه داد: در مرحله دانشگاهی این جشنواره، رشته احکام با ۲۳ هزار نفر، بیشترین شرکت کننده را به خود اختصاص داد و پس از آن رشته سبک زندگی با ۸ هزار نفر و رشته نهج البلاغه با ۶ هزار شرکت کننده بیشترین شرکت کننده را داشت و در بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت ۶۷ هزار نفر ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد ۵۶ هزار نفر متقاضی شرکت در بخش معارف قرآنی و سیره معصومین بودند.

وی ادامه داد: به ازای هر ۵۰ نفر ثبت نام کننده یک سهمیه کشوری به دانشگاه‌های علوم پزشکی تعلق گرفته‌است. در این آزمون دانشجویان به سوالات تستی و تشریحی پاسخ می‌دهند و چنانچه افرادی در سوالات تستی نمرات یکسانی کسب کنند ملاک برتری آنها نحوه پاسخگویی به سوالات تشریحی خواهد بود.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت ملاک انتخاب دانشگاه‌های میزبان را تقاضای دانشگاه‌ها و تعداد شرکت کنندگان در بخش کتبی آن دانشگاه دانست و اظهار داشت: به دلیل تعطیلات تابستانی و حضور دانشجویان در شهرهایی دور از دانشگاه خود به آنها حق انتخاب دانشگاه میزبان داده شده است.

وی ادامه داد: دانشگاه علوم پزشکی شیراز با ۵ هزار و ششصد نفر و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۵ هزار و پانصد شرکت کننده بیشترین متقاضی را برای شرکت در بخش کتبی این جشنواره داشتند.

تگ هاي مطلب: استخدام شیراز, استخدام تبریز, استخدام سالن دار, استخدام زاهدان
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی