سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

تلخ و شیرینهای سال 91 آموزش عالی کشور

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
6 فروردین
تلخ و شیرینهای سال 91 آموزش عالی کشور
پرونده متهمان آزمون دستیاری تعیین تکلیف شد، انگلستان در برگزاری آزمون آیلتس کارشکنی کرد، خرید کالاهای خارجی در دانشگاههای ایران به دستور وزیر علوم در راستای تحقق شعار تولید ملی ممنوع و نمره زیر 10 از کارنامه دانشجویان حذف شد، اینها عناوین اخبار مهمی بود که تلخ و شیرین هایی را برای آموزش عالی کشور در سال 91 رقم زد.

کارشکنی انگلستان در برگزاری آزمون آیلتس

به گزارش خبرنگار مهر، در سال 91، یکی از سه مرکز برگزار کننده آزمون آیلتس در ایران، آزمون خود را در روزهای 24 و 26 فروردین ماه 91 لغو کرده و لغو این آزمون را ناشی از مشکلات ایجاد شده برای این موسسه جهت انجام امور آزمون آیلتس در کشور انگلستان عنوان کرد.

این در حالی بود که داوطلبان این آزمون خود را برای شرکت در آن آماده کرده و هزینه های گزافی را هم پرداخت کرده بودند.



ارسال پیامک‌های جعلی برای کنکوریهای دانشگاه آزاد

برخی از کنکورهای برگزار شده دانشگاه آزاد در سال جاری اتفاقات مهمی را در پی داشتند، یکی از این اتفاقات ارسال پیامکهای جعلی برای داوطلبان کنکور بود که متقاضیان را نگران می کرد.

با همکاری مرکز آزمون دانشگاه آزاد و پلیس فتا، افراد خاطی دستگیر شدند.

احکام صادره برای محکومان آزمون دستیاری

آزمون دستیاری که مهمترین آزمون در عرصه پزشکی کشور به شمار می آید، در سال جاری شاهد اتفاق مهمی بود. این آزمون در سال جاری متهمان خود را شناخت و به گفته وزیر سابق بهداشت، تکلیف احکام صادره برای بار دیگر مورد بازنگری قرار گرفت.

به گزارش مهر، در سال 88 آزمون دستیاری با تخلف فروش سئوالات مواجه و این آزمون از سوی دکتر دستجردی - وزیر بهداشت باطل اعلام شد.

تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد

در سال 91 با صدور رای دیوان عدالت اداری، ادامه تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد.

این دانشگاه در گذشته برای شهریه دانشجویان ممتاز شاغل به تحصیل 50 درصد تخفیف ویژه در نظر می گرفت که با رای صادر شده از سوی دیوان عدالت اداری، تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان اعلام شد.

دستور مهم وزیر علوم در سال 91

با تاکیدات مقام معظم رهبری، سال 91 سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری شد. به همین منظور، کامران دانشجو با صدور بخشنامه‌ای خرید کالاهای خارجی مشابه داخلی را از طرف دانشگاه‌ها، مراکز پژوهشی، پارک‌های علم و فناوری و سازمان‌های تابعه این وزارتخانه ممنوع اعلام کرد.

دانشگاه آزاد اسلامی نیز با صدور بخشنامه‌ای ممنوعیت خرید کالاهای خارجی را برای تمام واحدهای این دانشگاه ممنوع اعلام کرد.

همه پروژه های دفاعی دانشگاهها

سالی که گذشت سرشار از قراردادهای دفاعی برای دانشگاههای کشور بود. در این میان کامران دانشجو هم از قرار داد 70 میلیارد تومانی صنعت با دانشگاههای کشور خبر داد.

دانشگاههای کشور هم اکنون حدود یک هزار پروژه دفاعی که از سوی خود حوزه دفاعی پیشنهاد شده است، در قالب پایان نامه های کارشناسی ارشد و دکترا در دست اجرا دارند.

دفتر دانشگاهها نفتی شد!

اوائل سال 91 بود که وزرای علوم و نفت خبر از تشکیل کنسرسیوم ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز دانشگاهها دادند. ازدیاد برداشت از مخازن نفت و گاز با همکاری 6 دانشگاه کشور قرار است ارتباط میان دانشگاه و صنعت را تقویت کند.

مجوزهای صادر شده برای واحدهای بدون مجوز

پس از خروج جاسبی از دانشگاه آزاد، دانشگاه آزاد در سال 91 سالی پر از تحول و مجوز را پشت سر گذاشت، یکی از اتفاقات مهمی که سال گذشته برای واحدهای بدون مجوز علوم و تحقیقات رخ داد، مجوز دار شدن این واحدها بود.

دانشگاه آزاد با همکاری شورای گسترش وزارت علوم اقدام به کسب مجوز کرد و از این پس تمام دانشجویانی که در واحدهای علوم و تحقیقات این دانشگاه تحصیل می کنند، نباید نگران اعتبار مدارک تحصیلی شان باشند.

خیرین آموزش عالی تقویم دار شدند

امسال هم خیرین آموزش عالی کشور بسیار پررنگ تر از گذشته وارد عمل شده و به دانشگاهها کمکهای فراوانی کردند به طوریکه در این میان، دبیر کمیته خیرین وزارت علوم هم بیکار ننشسته و روز خیرین آموزش عالی را در تقویم دانشگاهی کشور ثبت کرد.

قیمت انواع غذای دانشجویی افزایش یافت

دانشجویان کشور در سال 91 علاوه بر تحمل هزینه های سنگین تحصیل مجبور شدند نرخ غذایی را پرداخت کنند که امسال افزایش یافت.

در این سال قیمت غذای کم هزینه 350 تومان، متوسط هزینه 485 تومان و پرهزینه 590 تومان شد و مبلغ صبحانه نیز به 300 تومان افزایش یافت.



تفحص از دانشگاه آزاد تصویب شد

در سالی که گذشت، نمایندگان مجلس شورای اسلامی از سر گیری دوباره تفحص را در این دانشگاه قانونی کردند.

هر چند فرهاد دانشجو رئیس فعلی این دانشگاه مخالف تفحص بود اما مجلسیها کارشان را از بهمن ماه 91 برای سر در آوردن از تمام اتفاقات رخ داده در زمان جاسبی آغاز کردند.

لباس دانشجویی هم مد شد

لباس دانشجویی که گاهی اوقات تبدیل به یک حاشیه منفی می شد، در سال گذشته شاهد اتفاقات خوشی در دانشگاهها بود.

برخی دانشگاههای کشور در سال 91 به لباس دانشجویی و لباسهایی که دانشجویان طراحی و دوخته بودند اهمیت بیشتری دادند و به همین منظور چندین نمایشگاه مد و لباس برگزار شد.

دانشگاهی همانند دانشگاه الزهرا نیز پا را از این فراتر نهاد و مکانی را برای نمایشگاه دائمی لباسهای دانشجویی اختصاص داد.



دانشجویان نمره زیر 10 نخواهند داشت

عنوان مهمترین اتفاق آموزشی سال 91 را می توان به بازنگری آیین نامه مقاطع کاردانی و کارشناسی اختصاص داد. در این بازنگری اساسی، نمره زیر 10 از کارنامه دانشجویان حذف شد و آن دسته از دانشجویانی که درسی را پاس نکنند، می توانند از ترم بعدی آن را اخذ کنند و در صورت افتادن دوباره، باید بابت آن درس شهریه پرداخت کنند.

امتحانات پیام نور بدون کاغذ شد

دانشگاه پیام نور در سال گذشته دست به اقدامی بزرگ زد و کاغذ را از امتحانات پایان ترم واحدها و مراکزش برداشت.
به این ترتیب از سال 91 به بعد تمام امتحانات پایان ترم دانشگاه پیام نور در اکثر درسها، با کامپیوتر برگزار می شود و دانشجویان تنها با کلیک می توانند به سوالات تستی پاسخ دهند.

تگ هاي مطلب: آموزش عالی کشور, سال 91, دانشگاه, آزمون ایلتس, ارسال پیامک‌های جعلی برای کنکوریهای دانشگاه آزاد, احکام صادره برای محکومان آزمون دستیاری, تحصیل دانشجویان ممتاز در دانشگاه پیام نور رایگان شد, دستور مهم وزیر علوم در سال 91, همه پروژه های دفاعی دانشگاهها, دفت
منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی