سایت کاریابی جویا کار

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

سربازی مهمترین مشکل دانشجویان فنی حرفه ای

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / کنکور، آزمون و دانشگاه
14 شهریور

بر اساس اطلاعات ، به نقل از دانشگاه فنی و حرفه ای، مسعود شفیعی صبح امروز با مراجع عظام تقلید در قم دیدار کرد.

وی با بیان این مطلب که ۷۰ درصد دانش آموختگان این دانشگاه جذب بازار کار می شوند ادامه داد: دانشگاه فنی و حرفه ای در سال ۱۳۹۰ از ادغام آموزشکده های فنی زیر مجموعه وزارت آموزش و پرورش ایجاد شد.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: در حال حاضر بیش از ۱۷۰ آموزشکده در تمامی استان های کشور فعال هستند که از این تعداد ۱۲۰ مرکز متعلق به پسران و ۵۰ مرکز متعلق به دختران است.

شفیعی، دانشگاه فنی و حرفه ای را یکی از دانشگاه های تقاضا محور دانست و ادامه داد: آموزه های علمی در کنار ایجاد مهارت های حرفه ای در دانشجویان از ویژگی های بارز مراکز زیرمجموعه دانشگاه است.

وی در بیان برخی فعالیت های صورت گرفته توسط دانشجویان توانمند دانشگاه فنی و حرفه ای به طراحی و دوخت روکش بارگاه نورانی کریمه اهل بیت(ع) در قم اشاره کرد و ادامه داد: این روکش در حدود دو ماه قبل بر روی مزار ایشان نصب شده است.

رئیس دانشگاه فنی و حرفه ای، فاصله ایجاد شده، میان آموزش و مهارت آموزی را به واسطه ضرورت اعزام دانشجویان به خدمت سربازی را از عمده ترین چالش هایی برشمرد که متأسفانه به رغم رایزنی ها با مسؤلان امر تا کنون مرتفع نشده است.

شفیعی در بخش دیگری از سخنان خود از برگزاری جشنواره مشا در سال جاری توسط دانشگاه فنی و حرفه ای خبر داد و اظهار داشت: با توجه به راهبردهای اساسی دانشگاه، این جشنواره برنامه ریزی و برگزار می گردد.

وی در تبیین علت نام گذاری این جشنواره گفت: حرف میم در عنوان جشنواره به معنای مهارت، حرف شین به معنای شغل و حرف الف به معنای ازدواج است و اگر این سه در کنار هم باشند بسیاری از مشکلات و فسادها در جامعه کم می گردد.

منبع خبرخبرگزاری مهر
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
دریافت رایگان اخبار کنکور از طریق ایمیل
تبلیغات متنی