سایت کاریابی جویا کار
ثبت نام وام ازدواج

جهت ثبت نام وام ازدواج به صورت فوری کلیک کنید

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

کارمندان مجرد ادارات همدان تبدیل وضعیت نمی‌شوند

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / وام ازدواج
10 مهر

بر اساس اطلاعات ، محمدناصر نیکبخت پیش از ظهر دوشنبه در ستاد ساماندهی امور جوانان استان همدان عملکرد برخی بانک های استان در پرداخت وام ازدواج را نامطلوب عنوان کرد و ادامه داد: برخی بانکها در پرداخت وام ازدواج خوب عمل کرده اند اما برخی خیلی ضعیف عمل کرده اند و نمی توانیم قبول کنیم بانکی ۳۳ درصد و بانکی یک دهم درصد پرداخت وام ازدواج داشته باشد بنابراین این رویه باید اصلاح شود.

وی با بیان اینکه بانک ملی در زمینه پرداخت تسهیلات ازدواج خوب عمل نموده است، گفت: برخی نیز مانند بانک صادرات، سپه، رفاه، صندوق کارآفرینی امید و دیگر بانک ها در این زمینه ضعیف عمل کرده اند.

نیکبخت با بیان اینکه بانک های خصوصی در این زمینه بسیار بد عمل کرده اند، گفت: نامه ای در این خصوص تنظیم و به بانک های مورد نظر ارسال خواهد شد و باید در این راستا تذکر داده شود تا بانک ها شرایط پرداخت وام ازدواج را تسهیل کنند کمااینکه در غیر این صورت از مراجع بالادستی چرایی وضعیت را پیگیری خواهیم کرد.

استاندار همدان با اشاره به پرداخت ۲۰ هزار فقره وام ازدواج در سال گذشته، یادآور شد: در سال جاری نیز ۱۲ هزار فقره وام پرداخت شده و تغییر چندانی نسبت به سال گذشته نداشته که ممکن است تا پایان سال به ۲۴ هزار فقره افزایش یابد که باز هم چندان قابل قبول نیست.

وی همچنین با بیان اینکه آموزش برای ازدواج را ضروری می دانم و باید در ارتباط با مشاوره بررسی بیشتری شود، عنوان کرد:  آموزش در زمینه ازدواج بسیار لازم و ضروری است و نباید در این زمینه کم گذاشت.

نیکبخت با بیان اینکه انجام مشاوره ژنتیک پیش از ازدواج باید مورد مطالعه و بررسی بیشتر قرار گیرد، گفت: باید این پیش بینی انجام شود که مشاوره در چه مرحله ای صورت گیرد تا دیگر امور را تحت تأثیر قرار ندهد.

شناسایی ۵ هزار کارمند مجرد در دستگاه های اجرایی استان همدان

وی تعداد کارکنان مجرد دستگاه های اجرایی استان را پنج هزار نفر عنوان کرد و ادامه داد: از موانع ازدواج جوانان اشتغال، تمکن و سخت گیری های افراد است اما کسی که شغل دارد هیچ مانعی برای ازدواج ندارد.

استاندار همدان گفت: آمار مجردان دستگاههای اجرایی استان همدان و چرایی آن باید به دقت از سوی معاونت سیاسی و اداره کل اموراجتماعی بررسی شود.

استاندار همدان با بیان اینکه به صورت قانونی نمی توان این موضوع را مطرح کرد که اگر کارکنان مجرد ازدواج نکنند از کار بیکار می شوند اما باید در این خصوص تدبیری اندیشیده شود، گفت: باید تعداد افراد مجرد دستگاه های اجرایی را ارزیابی کرد.

وی تاکید کرد: کارمند مجردی که به صورت قراردادی مشغول به کار است اگر ازدواج نکند به هیچ عنوان پیمانی نخواهند شد و وضعیت کارمندان مجرد پیمانی نیز به رسمی تبدیل نمی گردد.

منبع خبرخبرگزاری مهر - وام ازدواج
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
دسته بندی ها
تبلیغات متنی