سایت کاریابی جویا کار
ثبت نام وام ازدواج

جهت ثبت نام وام ازدواج به صورت فوری کلیک کنید

آیا کافی نت یا دفتر خدمات اینترنتی دارید؟
همین حالا اینجا کلیک کنید

هر آنچه در مورد وام ازدواج سال 98 باید بدانید

دسته بندي: اخبار / کافی نت‌ها کنکورها دانشگاه‌ها ثبت نام اینترنتی / وام ازدواج
24 آذر
هر آنچه در مورد وام ازدواج سال 98 باید بدانید

سوالات بسیاری در خصوص اینکه وام ازدواج سال 98 چه تغییراتی خواهد کرد در ذهن زوج های جوان به وجود آمده که ما تلاش کرده‌ایم با بررسی اخبار وام ازدواج در این مطلب به کلیه سوالات شما در این خصوص پاسخ دهیم.

مبلغ وام ازدواج در سال 98 افزایش پیدا می کند؟

مهمترین سوالی که ذهن بسیاری از جوانان را درگیر کرده همین است که آیا با توجه به بالا رفتن نجومی هزینه‌ها میزان وام ازدواج بیشتر می شود یا همان 15 میلیون تومانی که در سال 97 بود باقی می ماند.

با توجه به لایحه بودجه 98 که توسط دولت به مجلس تقدیم شد در بند «الف» تبصره 16 لایحه بودجه سال آینده آمده است: به منظور حمایت از ازدواج جوانان بانک مرکزی جمهوری اسلامی موظف است کلیه بانک‌ها و موسسات اعتباری کشور را ملزم کند به اندازه سهم خود از مجموع کلیه منابع در اختیار پس‌انداز، جاری و سپرده قرض‌الحسنه بانک‌ها در پرداخت تسهیلات قرض‌الحسنه مشارکت کرده و تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج را در اولویت نخست پرداخت قرار دهند.

تسهیلات قرض‌الحسنه ازدواج برای هر یک از زوجین در سال 1398 یکصد و پنجاه میلیون (150.000.000) ریال با دوره بازپرداخت پنج ساله است.

بر اساس آنچه در لایحه آمده ظاهرا دولت تصمیمی برای افزایش تسهیلات ازدواج ندارد.

آیا امکان افزایش مبلغ وام ازدواج تا 30 میلیون تومان وجود دارد؟

نمایندگان مجلس در اظهار نظرهای مختلف نظر خود را در این خصوص مطرح کرده‌اند.

رحیم زارع رییس کمیته اقتصاد مقاومتی مجلس امکان افزایش مبلغ وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان با استفاده از منابع قرض الحسنه مردم در بانک‌ها وجود دارد.

همچنین سکینه سیف جمالی، سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان در گفت‌وگو با خبرنگار گروه زنان و جوانان خبرگزاری فارس در پاسخ به این سوال که آیا با توجه به افزایش قیمت دلار و رشد صعودی هزینه‌های زندگی پیشنهادی برای افزایش وام ازدواج شده است گفت: در لایحه بودجه ٩٨ پیشنهاد افزایش ارایه شده اما با آن موافقت نشد. بنابر اظهار سرپرست دفتر برنامه ریزی و توسعه اجتماعی جوانان وام ازدواج در سال ۹۸ همان سقف ۱۵ میلیون تومان خواهد بود.

بر اساس بررسی که قبلا توسط سایت کندو منتشر شد، طبق قانون چهار منبع جهت پرداخت وام های قرض الحسنه وجود دارد که بر اساس گزارش های موجود منابع قرض الحسنه جدید که از محل های بالا سال آینده در اختیار بانک‌ها قرار میگیرد، در مجموع 56 هزار میلیارد تومان خواهد بود که خواهد توانست وام 30 میلیون تومانی ازدواج را پوشش دهد و 20 هزار میلیارد تومان باقی مانده نیز به سایر مصارف قرض الحسنه برسد.

 

شرایط وام ازدواج98 تغییری خواهد کرد؟

طی بررسی سامانه تسهیلات ازدواج بانک مرکزی تغییری در شرایط وام ازدواج به وجود نیامده است.

مهلت ثبت نام جهت دریافت وام ازدواج از تاریخ عقد 24 ماه می باشد و شما فرصت دارید در طول این مدت به صورت آنلاین اقدام به ثبت نام کنید و پس از تعیین شعبه با مدارک مورد نیاز به شعبه تعیین شده توسط سرپرستی بانک مذکور مراجعه کنید.

ممکن است شما در هنگام ثبت نام شعبه ای را انتخاب کنید اما به دلیل نداشتن بودجه در آن شعبه، سرپرستی شعبه دیگری از آن بانک را برای شما انتخاب کند.

ضامنین مورد نیاز بر اساس سیاست های بانک های مختلف متفاوت می باشد اما به طور کلی و طبق بخشنامه بانک مرکزی برای هر 10 میلیون تومان وام یک ضامن معتبر نیاز است.

افرادی که دارای چک برگشتی یا معوقات بانکی هستند تا زمانی که رفع اثر نکنند امکان دریافت وام ازدواج را نخواهند داشت.

همچنین مبلغ وام ازدواج برای افرادی که دارای وضعیت ایثارگری می باشند دو برابر افراد عادی خواهد بود که صرفا خود جانبازان، آزادگان و فرزندان آنان و فرزندان شاهد (بدون در نظر گرفتن درصد جانبازی) مشمول ماده 50 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران می شوند که می باشند. توجه نمایید که مشخصات متقاضیان مشمول که در بالا قید گردیده‌اند حتما باید در یکی از مراکز بنیاد شهید و امور ایثارگران ثبت گردد. ضمنا تعیین وضعیت ایثارگری صرفا از طریق استعلام که در سامانه ازدواج تعبیه شده و توسط کاربران شعب انجام می شود، صورت می پذیرد. لذا معرفی نامه کتبی صادره از بنیاد شهید فاقد هر گونه اعتبار می باشد.

چرا بانکی که می خواهم در لیست بانکهای دارای بودجه استانم ظاهر نمی شود؟

توجه کنید که بر اساس سیاست های بانک مرکزی فقط بانکهایی در لیست بانک انتخابی جهت اخذ وام نمایش داده می شوند که در لحظه مراجعه شما به سامانه بانک مرکزی دارای بودجه باشند در غیر این صورت شما نمی توانید این بانک را انتخاب کنید.

البته نگران نباشید اگر در بانکی خاص می خواهید ثبت نام کنید ولی هر گاه مراجعه می کنید این بانک در لیست ظاهر نمی شود می توانید از خدمات سایت کندو استفاده کنید. اپراتور های این سایت در تمام طول 24 ساعت سایت اصلی را چک می کنند و به محض باز شدن بانک مورد نظر شما، ثبت نام تان را دقیقا برای همان بانک و شعبه مورد نظر انجام می دهند و کد رهگیری را از طریق پیامک برای شما ارسال می کنند. سپس شما می توانید با در دست داشتن برگه تاییدیه شعبه جهت دریافت وام ازدواج به بانک مراجعه کنید.

ضمنا می توانید با مراجعه به قسمت نظرات کاربران سایت کندو از میزان رضایت کاربرانی که از خدمات این سایت استفاده کرده اند با خبر شوید. دقت کنید که این سایت دارای نماد اعتماد دو ستاره از وزارت صمت می باشد و کاملا قابل اطمینان است.

جهت ثبت نام فوری وام ازدواج برای تمامی استان‌ها در تمامی شهرها و دقیقا در همان بانک و شعبه انتخابی شما از طریق لینک زیر به سایت کندو مراجعه کنید و ثبت نام خود را انجام دهید.

جهت ثبت نام فوری وام ازدواج برای هر بانکی که می خواهید کلیک کنید


تگ هاي مطلب: وام ازدواج سال 98, مبلغ وام ازدواج, افزایش وام ازدواج
منبع خبرسایت کندو
اشتراک گذاري در:تلگرام کلوب فيس نما لينکداين گوگل پلاس توئيتر فيس بوک
ارسال نظر
عکس خوانده نمی شود
دسته بندی ها
تبلیغات متنی